Mijn DVD speler wil niets doen! Foutmelding!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Helaas, niets helpt, sterker nog, ik kan nu niets meer met die dvd, ik heb zo zitten klooien dat ie em nu niet eens meer herkend.

Als ik voorheen een dvd erin stopte ging mijn D drive aan de gang en startte de film op.

Nu reageert ie niet meer.

En als ik eerst PowerDVD opstart en dan pas de film erin stop dan zegt ie dat er geen film in de D schijf zit......

Hij leest em of herkent em niet meer.

Ik heb em ondertussen setup er weer overheen laten gaan met de hoop dat dit de standaard instellingen zou veranderen, maar neen hoor.

Ik zou de computer nu opnieuw willen installeren, maar dat gaat dus niet omdat de computerboer em heeft laten booten vanaf CD en niet meer vanaf diskette.

Hoe doe ik nu format C: zodat ik alles opnieuw kan installeren?

Ik heb em ondertussen setup er weer overheen laten gaan met de hoop dat dit de standaard instellingen zou veranderen, maar neen hoor.

Ik zou de computer nu opnieuw willen installeren, maar dat gaat dus niet omdat de computerboer em heeft laten booten vanaf CD en niet meer vanaf diskette.

Heb je dan een recover cd bij de pc , als dat zo zou zijn hoef je geen format te doen.

groetjes speedtouch

Dus geen recover cd.

[Recover cd wordt vaak met een nieuwe pc geleverd met daarop het OS en alle drivers voor de hardware ]

Dan heb je een normale W98 install cd.

Ook al boot de pc boer van een cd , zelf dan kan je nog met een opstart floppy voor W98 opstarten en de boel formatteren en daarna W98 opnieuw installeren.

groetjes speedtouch

hehe, t is me gelukt, weet niet hoe, om alles opnieuw te formateren (vanaf CD) en opnieuw te installeren.

En.....de DVD speler draait goed, zonder hakerig te zijn.

Het enige waar ik nu nog mee zit is dat als ik een DVD erin stop hij voorheen zelf opstartte en begon te draaien en dat ik nu eerst het programma moet aan zetten, de DVD erin moet stoppen en dan op aan in het programma moet drukken.

Hoe kan ik dat nog oplossen?

Wel heel erg bedankt voor jullie aandacht en geduld hoor.....Thx

Om een cd-rom of dvd automatisch te laten opstarten kan je HIER lezen.

Groetjes speedtouch

Dank je wel voor het toesturen van deze link, helaas kan ik er niets mee.....er is nergens een mogelijkheid om aan te geven dat mijn D schijf (waar mijn DVD in moet) automatisch moet opstarten. Let wel ik heb 98SE.

Wat ik wel heb is een Creative Disc Selector.....daar heb ik ook eea in aangebracht maar ook dat begrijp ik niet.
De Dvd start niet automatisch op....een gewone muziek CD of MP3 schijf of CD rom voor een spelletje dus wel!

Ook bij PowerDVD heb ik een vinkje gezet in het config scherm dat ie bij laden auto moet starten...maar helaas.

Iemand, Tanja oa, zei, ga naar verkenner, CD, eigenschappen en aanvinken....ook dat lukt niet....is volgens mij ook dezelfde handeling als van Speedtouch met de gestuurde link.

Klik met rechts op Deze Computer->Eigenschappen, ga dan naar tabblad Apparatenbeheer en klik dan op +CDROM.

Dubbelklik op de beschikbare cdrom-spelers en vink Bericht bij automatisch invoegen aan. Dit moet zeker weten werken. :)

Sorry, maar ik had et verkeerde hokje aangevinkt. Moet dus zijn Bericht bij automatisch invoegen.
attachment.php

Bijlagen

• cdrom.jpg
    cdrom.jpg
    30,8 KB · Weergaven: 49
Laatst bewerkt:
Ik heb em, en het werkt, dank je.

vriendelijke groet,

Jean

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug