mijn Easynote R4340 geeft geen sjoege

Status
Niet open voor verdere reacties.

alberich

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 sep 2006
Mijn Packard Bell Easynote R4340 lijkt een stille dood gestorven. Hij wil namelijk niet meer aan. Als ik hem aansluit op de (goed werkende) adapter en dan op de aan/uit knop druk gebeurt er letterlijk niets! Geen flikkerende led's, geen piepgeluid, geen beeld, nada. Ligt dit in jullie visie aan het moederbord of aan de voeding of allebei? En is-ie voor reparatie vatbaar? Hij is net 18 maanden oud.:confused:

Meest voor de hand liggend: accu kapot of adaptor kapot [hoe weet je dat deze goed werkt?] Als de accu kapot is zal deze de adaptorspanning naar 0 trekken, de kortsluitbeveiliging schakelt hem dan uit.

Moederboard kan ook, maar dat begint meestal eerst een poosje te "kwakkelen" [rare fouten] voordat het de geest geeft.... maar hoeft niet persé.... Heb je [een kennis met] een multimeter [of een bouwmarkt waar ze liggen vanaf 3 euro], dan kun je de accu en de adaptorspanning even meten........

Hallo

Controleer ook eens of er nog garantie is .

In Belgie is er de wettelijke verplichting om 24 maand garantie te geven .

Peter

De adapter is doorgemeten Erp City, en geeft keurig zijn 19V af. Wat de accu betreft, die is nu uiteraard leeg. Ik heb overigens geprobeerd om de laptop te starten zonder de accu (waardoor die geen invloed kon hebben op de adapterspanning) zonder resultaat: dus daar zal het niet aan liggen. Het zal wel iets zijn tussen een los draadje en een opgeblazen moederboard. De vraag is, kan dit -als het inderdaad het moederboard zou zijn- nog ergens gerepareerd worden voor een prijs die nog behoorlijk wat ligt onder die van een nieuwe, of had Packard Bell gelijk toen ze me over de telefoon de raad gaven maar weer naar de winkel te stappen?
De Belgische collega heeft geluk dat de wettelijke minimum garantietermijn daar 2 jaar is. Hier krijg je zelden meer dan 1 jaar (zonder bijbetaling, bedoel ik) en Dell presteert het om in bepaalde gevallen maar 3 maanden garantie te geven.
Waarom bouwt niemand een laptop die net zo makkelijk te servicen is als een PC?:evil:

Moederboards repareren is [in de professionele hoek zeker] uit den boze.... daar wordt niet eens aan begonnen omdat het goedkoper is meteen een doos open te rukken met een nieuwe en te beginnen met de "wederopbouw".... want "zoektijd" is duur... zeker om daarna tot de conclusie te komen dat je wel weet welke veelpotige zwarte plak silicium de boosdoener is, maar je hem niet kunt vervangen omdat ie ingesoldeerd zit...Aan moederboards valt, doordat het multilayer prints zijn, sowieso weinig te sleutelen...

Maar gezien het feit dat het apparaat pas 18 maanden oud is, en dat dat voor zo'n "top merk" toch wel een erge korte levensduur is, kun je misschien een stevige korting bedingen op een nieuw moederboard.... [als dat de oorzaak is]....

Hallo

1 jaar garantie of 2 ....

Produkt had/heeft niet de hiervan verwachte levensduur gehad.

Of vindt men bij fabrikant van wel ???

Mits je vermeld : "of had Packard Bell gelijk toen ze me over de telefoon de raad gaven maar weer naar de winkel te stappen? "

Ik zou nogmaals kontakt opnemen : op papier , en zeker niet telefonisch !!!!!

Een nee heb je , een ja kun je krijgen ...

Peter

heb zelf ook een 4340, ben in 2 jaar tijd bezig met mijn 2de accu en deze heeft ook al weer een wear level van 30%, gaat erg hard. Ik denk dat de accus van PB erg slecht zijn (dat weten ze zel ook) want ze geven maar een half jaar garantie op de accu.

Hallo

Als info :

Een goede manier om een lion batterij abnormaal snel om zeep te helpen of althans zijn capaciteit drastisch te reduceren is deze permanent op te laden en deze dus nimmer eens te laten werken .

Het permanent 100 % geladen zijn en de verhoogde batterijtemp. "zit immers in werkende de portable die warm is " , is hiervan de oorzaak.

Peter

de accu van mij wordt toch gauw 2x in de week gebruikt, en dan zover dat de laptop uitgaat, dus daar kan het niet aan liggen

en vandag zijn we van 30 naar 34% gegaan, en dat terwijl de accu pas/alweer 8 maanden oud is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan