Mijn eerste pc samenstellen 1500 euro visual editing/multitasking

Status
Niet open voor verdere reacties.

Penguinly

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2014
Berichten
10
Ik heb zelf nog nooit een computer gebouwd, daarom wilde ik er een voor me laten bouwen bij een website. Ik heb wel wat research gedaan, maar ik kom er niet meer uit.

Mijn budget is: 1100-1500 en ik zou graag een computer willen waar ik een lange tijd mee vooruit kan. Mijn samenstelling:

Behuizing: Phanteks Enthoo Evolv €166,80
OS: Microsoft Windows 10 Home NL digitale download €28
RAM: Corsair Vengeance LPX – DDR4 – 2133 – 16GB €81,80
SSD: Samsung 850 EVO – 500GB €158,90
HDD: Western Digital Blue – 2TB €75,30
Moederbord: ASUS Z170-A €150,40
CPU: Intel Core i7-6700 – Boxed €316,90
CPU Cooler: Cooler Master Hyper 612 – ver.2 €43,90
Videokaart: MSI Radeon RX 470 Gaming X – 4GB GDDR5 €228,90
Voeding: Corsair CX500 – 500W €59,80

Assemblage €59,90
Installatie Windows en updates €14,90
Totaal: €1386,50


Ik Had eerst de ram met 3200 MHz kloksnelheid, maar er was tegen mij gezegd dat die niet met mijn processor kon, dus dat ik daarom de 2133 MHz variant moest kiezen.

De soort spellen die ik wil gaan spelen op mijn computer zijn: civilization/anno/Rocksmith/ori and the blind forest/endless legend. Mijn computer hoeft niet per se hele zware games aan te kunnen, omdat ik grote spellen meestal speel op mijn Playstation.

Ik vind het erg belangrijk om goed te kunnen multitasken, ik heb vaak veel internet tabbladen openstaan terwijl andere programma ook aanstaan. Ook wil ik bezig gaan met afbeelding bewerken en video bewerken/editen, ik zou graag willen dat de computer ook serieuze grafische programma’s aan zou kunnen voor als ik in de toekomst wat professionelere programma’s ga gebruiken.

Ik zou graag een snelle ssd willen, zodat het laden en opstarten van programma’s en windows snel gaat. Ik wil graag een ssd voor de dingen die ik vaak gebruik en een hdd voor films enz. op te slaan.

Ik wil in de toekomst nog een 4k monitor kopen, dus zou graag willen dat de computer dat dan ook aan zou kunnen. Ik ben echter niet van plan om spellen te spelen in 4k of video editing te gaan doen in 4k..

Er is me afgeraden om te gaan overclocken omdat ik daar zelf geen verstand van heb, zijn jullie het daarmee eens? Of zou ik i.pv. deze processor een i7 6700k kopen die ik kan overclocken en zo ja zou ik dan ook waterkoeling nodig hebben?

Of dat een extra ventilator voldoende zou zijn of misschien waterkoeling i.p.v. lucht.

Ik had eerst in mijn configuratie een hdd van toshiba, toen is mij aangeraden een Western Digital te nemen. Deze HDD heeft echter 5400 rpm in plaats van de 7200 rpm van de Toshiba. Betekent dit niet dat de Toshiba toch beter is, of zijn er belangrijkere dingen om op te letten bij HDD’s?

De dingen die mij wel belangrijk leken bij een computerkast zijn: dat het goed stofbestendig is, goede temperaturen/koeling, het is leuk als ie er mooi uit ziet, ruimte voor alle componenten, meerdere usb 3 poorten. Wat vinden jullie belangrijk voor het kiezen van een computerkast?

De Phanteks Eclipse p400 en de Nzxt S340 zijn kasten die ik op youtube tegengekomen ben, maar daar hadden sommige mensen in de comments het over hitte problemen. Weten jullie of dat zo is of hebben jullie daar ervaringen mee?

Qua cpu cooler ben ik degene die ik nu heb in een youtube filmpje tegengekomen, maar ik kwam de be quiet! dark rock pro 3 cpu cooler ook vaak tegen.

Ik kom er verder over het moederbord en de case ook niet echt uit. Maar ik heb ze gekozen omdat ik ze in een filmpje heb gezien.
Daarom zou ook nog wel willen vragen waar ik bij de case en moederbord op zou moeten letten. Wat daarbij goed zou zijn voor mij en wat misschien overbodig zou zijn?

Zou ik een grotere capaciteit powersupply nodig moeten hebben? Want voor dezelfde prijs van de corsair met 500w heb je degene met 650w. Voeding: Corsair VS650 – 650W €59,70


Alvast bedankt voor de hulp,
Thomas Blankesteijn
 
Ik ga deze vraag voorzien van een slotje.
Je mag je vraag slechts 1x stellen en dat heb je hier al gedaan. Daar mag je verdergaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan