Mijn eerste pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

RogerDeeder

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
Hoi ik heb een vraag over mijn kast (pc) en kan wel wat complimenten gebruiken, ik heb m zelf gebouwdt en koos voor t volgende Pentium 4,2 extrememe version 3,2 ghz, Asusp4c de luxe, een vga kaart van nvidea fx 5700, heb voorin voorgister een extra fan geplaatst voor aanzuiging van koele lucht een case fan met licht voor t af te zuigen.
T gat links heb ik ook zelf gedaan er moet alleen nog echt goed doorzichtig plexiglas in dat komt morgen wel.
de kast is 350 watt, plus een harde schijf van hitachi 80 gb, en dvd brander van pioneer, en dvd speler van Pioneer, en een cdrw brander van philips 52x34x52 speed.
ZEg me heb ik n goede keuze gemaakt of niet of wat zouden jullie eraan veranderren.
Ik zelf vind dat de cpu nog te heet word bij een spel spelen en downloaden haal ik 64 graden, zonder spel is dat 46 graden wat zou ik hier aan nog kunnen doen?.
Ik hoop wat te horen en dat t bijgevoegde footootje gezien kan worden.
Groetjes RooieDuif.

Laatst bewerkt:
Je fotootje is niet te zien, waarschijnlijk is deze als bijlage te groot.

Bijlage toevoegen:
De grote mag maximaal: 102400 bytes zijn
Toegestane bestandsextenties: gif jpg png txt zip bmp jpeg doc rar

Niet dat ik veel verstand heb van de binnenkant van de kast maar ik denk dat je airflow niet al te goed geregeld is. Hoe dat precies zit weet ik niet, maar omdat je hem zelf in elkaar gezet hebt en het niet hebt laten doen denk ik dat je iets over het hoofd gezien hebt. Overigens mooie kast :thumb:

Ziet er mooi uit.:)

Ik weet het niet zeker, maar dacht dat de P4 extreme normaal al erg warm werd.

Verplaatst de intake fan ongeveer net zo veel als de outtake fan?
Zit er niet te veel en niet te weinig koelpasta, tussen de processor en het koelblok?
Alle draden netjes weggewerkt, zodat je airflow goed is?

Ja de fan achter in is iets sterker dan de voor fan, maar merkte wel op dat ze echt belemert worden door de kast zelf (ik bedoel die kleine gaatjes in t blik) ik had ze even aan gezet buiten de kast en daar deden ze t veel beter.
ook achter t blauwe licht aan de voorkant daarachter zit dus die voorste fan die kan door de kap eigenlijk niet goed aanzuigen, En ja de p4 extreme is inderdaad beveiligt tot 72 graden, waaruit ik concludeer dat ie wel 65 graden mag worden zonder enige problemen te krijgen. maar ik ben toch bang dat t wat te warm is, maar weet t niet zeker, ik vond op t net ergens iemand die zo,n cpu als mijne gekoelt kreeg op 12 graden door t vloeistoffen koelings systeem.
maar me geld is op.
dit alles wat jullie zien heeft me precies bijelkaar 1150 euro gekost.
ik heb wel alles in Aken gehaalt.
Daar is ok de garantie langer als in nederland.
Mag ik mischien t blik bij de ventilaters weg halen zodat t vrij is om aan en af te zuigen of is dat een slecht idee?.
En bedankt voor de persoon die t een mooie kast vond, me eerste Compliment was dat.
Ik had liever blauw licht erin gehad maar die haden ze niet meer bij n zaak bij mij in de buurt.
:confused:

Geplaatst door RogerDeeder
Mag ik mischien t blik bij de ventilaters weg halen zodat t vrij is om aan en af te zuigen of is dat een slecht idee?.
Je mag dat "blik" gerust weghalen, het is zelfs beter.:)
De herrie, die de lucht door de gaatjes maakt, wordt dan ook minder.
Helaas moet je dan je hele kast weer leegmaken omdat te verwijderen.:(
Dit in verband met slijpsel wat in je kast kan komen.

Ik heb dat bij m'n eigen kast ook gedaan en het scheelt echt wel.

ik vond op t net ergens iemand die zo,n cpu als mijne gekoelt kreeg op 12 graden door t vloeistoffen koelings systeem.
Ik neem aan dat je hier geen waterkoeling mee bedoelt, maar bijvoorbeeld Vapochill koeling.(diepvrieskoeling)

Jep dat was iets met een aparaatje erop aangesloten dat t allemaal koelde.
Ik ga tegen 18 uur aan de kast beginnen en dat blik weg halen, ik ben benieuwdt.
Ik laat wel wat weten wat t resultaat is, vandaag was t moederbord 36 graden en de cpu 59 bij volle belasting.
Ik ben benieuwdt wat t straks is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan