• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

mijn eigen beveiliging zit vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

yvan79

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2008
hallo

ik had een bestand waarin ik sommige cellen had beveiligd met een wachtwoord zodat ik deze niet perongeluk wijzig , ik weet dit wachtwoord nog maar nu is er achter de bestandsnaam (groep) komen te staan, de pc doet dit zelf, en is beveiliging opheffen en nog een hele boel andere menu grijs geworden, kan me hier iemand bij helpen, mijn hele boekhouding van de boederrij zit in dat excell bestand --> dus probleem

alvast bedankt

Yvan79, Dan heb je je sheets gegroepeerd. Klik een willekeurige sheet aan buiten de gegroepeerde en het probleem is opgelost. Of met je rechtermuisknop op 1 van de tabs van een 'gegroepeerde' sheet. De bovenste regel van de popup geeft 'ungroup sheets'.

Groet, Leo

Laatst bewerkt:
hey merci e manne

bedankt Ginger en wigi ik zat echt met de handen in het haar

terzijde wat betekent dat groeperen eigenlijk?

merci

yvan

Yvan79, Dan heb je je sheets gegroeppeerd. Klik een willekeurige sheet aan buiten de gegroeppeerde en het probleem is opgelost. Of met je rechtermuisknop op 1 van de tabs van een 'gegroeppeerde' sheet. De bovenste regel van de popup geeft 'ungroup sheets'.

Groet, Leo

echt bedankt merci

bedankt Ginger en wigi ik zat echt met de handen in het haar

terzijde wat betekent dat groeperen eigenlijk?

merci

yvan
Het groeperen is een hele mooie functionaliteit van Excel. Dan kan je namelijk driedimensionaal dóór je sheets heen werken. Het groeperen doe je dmv je shift-toets (crtl kan óók) en het aanklikken van de tabs. Probeer 't maar 'ns. En tik dan maar 'ns iets in in een cel DIE IN ALLE GESELECTEERDE SHEETS LEEG IS. Je ziet dan je ingetikte waarde in al die sheets verschijnen.

Groet, Leo

mijn hele boekhouding van de boederrij zit in dat excell bestand
Trouwens.... Nog ff een extra tip! Als dit bestand zo belangrijk voor je is, raad ik je aan om regelmatig een backup hiervan te maken. Je zal niet de 1e zijn die met een corrupt bestand zit (leuke woordspeling mbt de inhoud van je workbook!:D), en dat lijkt me in jouw geval redelijk dramatisch.

Groet, Leo

Pas ook op als je wijzigingen aanbrengt wanneer meer dan 1 sheet geselecteerd. Het goede (geen dubbel werk) is vaak ook een nadeel (ongewenste overschrijvingen).

Wigi

Als je weer een keer je wachtwoord van je bladbeveiliging
niet meer weet dan zet je deze macro even in je VBA. Je
maakt een knop en wijst deze macro even toe.

Hierna is je werkblad vrij van het wachtwoord.

Groeten
Bart

Sub PasswordBreaker()
'Author unknown
'Breaks worksheet password protection.
Dim i As Integer, j As Integer, k As Integer
Dim l As Integer, m As Integer, n As Integer
Dim i1 As Integer, i2 As Integer, i3 As Integer
Dim i4 As Integer, i5 As Integer, i6 As Integer
On Error Resume Next
For i = 65 To 66: For j = 65 To 66: For k = 65 To 66
For l = 65 To 66: For m = 65 To 66: For i1 = 65 To 66
For i2 = 65 To 66: For i3 = 65 To 66: For i4 = 65 To 66
For i5 = 65 To 66: For i6 = 65 To 66: For n = 32 To 126
ActiveSheet.Unprotect Chr(i) & Chr(j) & Chr(k) & _
Chr(l) & Chr(m) & Chr(i1) & Chr(i2) & Chr(i3) & _
Chr(i4) & Chr(i5) & Chr(i6) & Chr(n)
If ActiveSheet.ProtectContents = False Then
MsgBox "One usable password is " & Chr(i) & Chr(j) & _
Chr(k) & Chr(l) & Chr(m) & Chr(i1) & Chr(i2) & _
Chr(i3) & Chr(i4) & Chr(i5) & Chr(i6) & Chr(n)
Exit Sub
End If
Next: Next: Next: Next: Next: Next
Next: Next: Next: Next: Next: Next
End Sub

Trouwens.... Nog ff een extra tip! Als dit bestand zo belangrijk voor je is, raad ik je aan om regelmatig een backup hiervan te maken. Je zal niet de 1e zijn die met een corrupt bestand zit (leuke woordspeling mbt de inhoud van je workbook!:D), en dat lijkt me in jouw geval redelijk dramatisch.

Groet, Leo

ik zet het een keer per maand op cd, alleen brak me gisteren toch even het zweet uit omdat ik er een hele week ieder avond aan gewerkt had, en ik niet pc gezind ben.

bedankt, met dat groeperen kan ik denk ik niks doen maar weet nu toch wat het is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan