mijn eigen server maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Los-Cuentos

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2009
ik weet niet goed waar ik deze moet neerzetten maar vermoed hier:

ik ben van plan mijn server te bouwen en had gedacht aan het volgende:
Wat heb ik:

Hardware

* -Gewone pc (acer x3200) met volgende specs:

* * AMD Athlon X2 5400+
* * 4GB RAM
* * 1TB hdd
* * Nvidea G100 512mb

*

- 2 Routers (draadloos met n technology)
- Benodigde netwerkkabels

Waarvoor wil ik de server gaan gebruiken

* -Webserver (websites en files opzetten die dan op het internet kunnen staan)
* -Hostserver ( websites hosten en brwoser games online zetten op mijn server)
* -Lokale server (Als opslag medium waar ik dan via andere pc films kan bekijken)

MIJN PROVIDER BLOKKEERT POORTEN ONDER 1024!
Heb nu Windows Home Server draaien maar mijn poorten worden geblokkeert dus gaat niet

Wat raden jullie mij aan?

ALvast bedankt

Waarvoor wil ik de server gaan gebruiken

* -Webserver (websites en files opzetten die dan op het internet kunnen staan)
* -Hostserver ( websites hosten en brwoser games online zetten op mijn server)
* -Lokale server (Als opslag medium waar ik dan via andere pc films kan bekijken)

MIJN PROVIDER BLOKKEERT POORTEN ONDER 1024!

In ieder geval raad ik je aan om van provider te veranderen. Een webserver maakt gebruik van poort 80 en als die door je provider geblokkeerd wordt, houdt het gewoon op.

Websites hosten is niet aan te raden op een thuis server. Daar kun je beter een server voor nemen die in een datacenter staat. Als je niet veel sites host, kun je een reseller pakketje nemen of een virtuele server. Dat zijn de kosten ook niet.

ja ben ik van plan, in december ga ik naar belgacom (belgië)
Die blokkeren nu ook de poorten maar als je het vraagt zetten ze de poorten open op eigen verantwoordelijkheid.

En voor FTP, kan ik hem daarvoor dan gebruiken?

Je kunt het wel gebruiken voor een eigen site, die je alleen zelf bezoekt. Een web of FTP server kun je op een andere poort laten draaien, dan moet je een poort gebruiken die boven 1024 ligt.

Voor je webserver kun je bijvoorbeeld 8080 gebruiken.
als je dan naar http://jouwadres:8080 gaat, dan zit je op je website.

ja ok maar hoe kan ik er dan voor zorgen dat windows home server dan die site of ftp op die bepaalde poort ga zetten of ben ik beter met bvb XP en enkele programma's?

Alvast bedankt

Niemand?
Anders stap ik terug over naar XP of windows 7 en zet er XXamp op he

Ik ken Homeserver niet zo goed. Ik neem aan dat hier IIS wordt gebruikt. Je kunt de IIS manager starten via [Windowstoets]+r en dan inetmgr intypen.

Als je dan met rechts klikt op standaardwebsite, dan kun je daar de TCP poort instellen (staat nu op 80)

1: als je bij Telenet zit: Telenet blokt juist niks! het zijn gewoon de ports op je router die niet open staan!!
2: Belgacom is veel te duur als je een downloadserver wil maken van je pc => ga voor Telenet shakes, is veeel goedkoper van de Belgacom packs

Ik ken Homeserver niet zo goed. Ik neem aan dat hier IIS wordt gebruikt. Je kunt de IIS manager starten via [Windowstoets]+r en dan inetmgr intypen.

Als je dan met rechts klikt op standaardwebsite, dan kun je daar de TCP poort instellen (staat nu op 80)

Maar mijn server is niet bereikaar op het internet word veteld door WHS.
Hij zegt dat poort 80 niet geopend kan worden omdat die geblokkeerd is door mijn provider.
Ik heb telenet Goldshake+ met een turbonet

In je modem/router zul je poort 80 moeten doorsturen naar je server.

Ik denk dat het moeilijk gaat worden omdat een webserver niet beveiligde dingen verzend/ontvangt op poort 80, de poort op een beveiligde (https) verbinding weet ik zo niet.

Remi1995

ja ben ik van plan, in december ga ik naar belgacom (belgië)
Die blokkeren nu ook de poorten maar als je het vraagt zetten ze de poorten open op eigen verantwoordelijkheid.

En voor FTP, kan ik hem daarvoor dan gebruiken?

heb je eraan gedacht ze in je router te forwarden

Poort 80 (webserver)
Poort 21 (FTP)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan