Mijn eigen webserver.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tecker

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2006
Hallo, corrigeer mij als dit niet de goede locatie is.

Ik ben een complete newbie als het het komt tot werken met netwerken en servers.

Ik heb een doel:

Als pc thuis aanstaat dan moet ik via enkele andere pc's
-pc's die ik frequent bezoek op andere locaties dus pc's die mij de mogelijkheid geven om software te installeren- mijn harde schijf kunnen lezen en bestanden opvragen.

De reden hiervoor is dat ik veel met muziek werk (circa 700 GB) op verschillende plekken en altijd toegang wil hebben tot mijn gehele collectie.

Het liefst zou ik ook willen dat er iets van beveiliging is om het legaal te houden.

Zijn hier programma's om dit goed te regelen?

Of een simpel ander truukje?

Nog een vraag houd de oplossing zo leek-vriendelijk mogelijk.

Een heel simpel truukje? Neem 1 of 2 externe harde schijven, dat scheelt je veel frustatie over trage of uitvallende verbindingen. Bestanden over het net gooien duurt ook veel langer. En ik neem aan dat het bij jouw muziek niet over mp3-tjes gaat.

Had ik ook al aangedacht

Sorry maar 2 harde schijven had ik ook al aangedacht maar dat is toch wel pittig qua prijs.
Voor mij speelt ook een rol dat ik zaken ga vergeten (pc aanzetten niet dat is een standaard)

en tijdsduur is niet van belang.

Ook wil ik het gewoon graag leren omdat ik nog steeds nergens iets vanafweet met het maken van een servertje.

Dus mensen liever geen alternatieven noemen op mijn gestelde doel.

Ik wil graag een poging wagen ook al is die gedoemd te mislukken in de ogen van anderen.

Laatst bewerkt:
Dan denk ik dat je moet kiezen tussen een vpn verbinding opzetten of een ftp-server opzetten. In jouw geval denk ik dat ftp de meest logische keuze zal zijn. Er zijn vele gratis ftp-server proggies op Internet te vinden. Die instaleer je op de betreffende pc, je maakt mappen aan waar de data in zit en die toegangkelijk moeten zijn. Je stelt vervolgens gebruikersnaam en wachtwoord in en je kunt vanop afstand je eigen pc benaderen. We'll nog je router goed instellen qua poorten openzetten/forwarden. Dit is in het kort, op Internet zijn ook veel tutorials te vinden hoe je dit allemaal kunt instellen.

Bedankt

Ik ga niet vragen wat het verschil is tussen de een en ftp. voordat ik me erin stort nog enige tips van sites die ik het beste ervoor kan gebruiken.

Ook als het antwoord google is even zeggen.

(keywords om te zoeken zijn dus: setting up, ftp, server, tutorial en etc..?)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan