• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

mijn excel bestand omzetten naar een nieuw leeg bessand

Status
Niet open voor verdere reacties.

nico923

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2011
goedendag forum leden alvast de beste wensen.
ik heb het afgelopen jaar een Excel kwartaal bestand inkoop/ verkoop gemaakt en ingevuld. Tussendoor nog hier en daar wat toegevoegd en veranderd met formules enz. Maar het jaar zit er op en nu wil ik mijn huidige jaar cijfer bestand eerst natuurlijk kopiëren maar dan legen en opnieuw beginnen voor 2012 zonder dat alle benamingen en rekenformules er uit zijn hoe moet ik dat doen??
alvast bedankt.

Als we nu eens wisten hoe je de datum in je bestandje had staan . vertrek je vanuit 1 cel waar je de begindatum zet en werk je dan met +1 of gewoon doorgetrokken .
Wat je altijd kan proberen is de Ctrl H functie " zoeken" en "vervangen" hier geef je dan 2011 in en als tweede waarde 2012 .

handmatige datum mutatie

Hoi trucker10 dank je voor het mee denken en nog de beste wensen Ik heb een eerste kolom met daarboven de eerste rij met tekstvelden waarvan de hele 1e rij naar beneden doorlopend in alle kwartalen inkoop en verkoop ik de mutatie zelf een datum invul.
Ik weet dat dat ook automatisch kan met aan klikken van de cel maar dat wil ik niet omdat ik dan de datum van invoer krijg en die wijkt soms af van de werkelijke factuur mutatie. Ik hoop dat je hier wat mee kunt?? hoeik het dan op kan lossen

Zonder voorbeeldje zullen de helpers weinig kunnen , dan een hoop leesvoer neer te pennen .
als wij nu eens een blanco opmaak kunnen krijgen , kan er eventueel een macro gemaakt worden om de data via ClearContents leeg te maken .
Ook kan ik aanbevelen om die lege opmaak als sjabloon op te slaan met de mogelijkheid om de datum(s) te wijzigen .

als wij nu eens een blanco opmaak kunnen krijgen

Ehhhh... .Truckertje.... Zijn de alcoholdampen van vannacht nog niet geheel uit de grijze massa verdwenen? Volgens mij is de vraag van de TS juist HOE hij zijn huidige gevulde workbook op een eenvoudige wijze kan legen... :d:d:d:d

Overigens nog een heel prettig en gelukkig 2012 toegewenst met mooie ritten! ;)

Groet, Leo

@ Leo , als we een blanco opmaak kunnen krijgen dan is de vraag voor ons toch opgelost :p
Van uit België ook de beste wensen voor 2012 , morgen rij ik al eventjes over de A2 ( Maastricht direction Liège ) en dat we nog veel Excel vraagjes zien .
Alcohol ? hoe ziet dat eruit ? Proost ;)

Dat was een goed idee trucker10 ik heb het lege Excel bestand wat begin vorig jaar voor me gemaakt was weer opgezocht en ga daar een sjabloon met de correcties van maken en opnieuw vullen voor dit jaar. bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan