Mijn Externe Harde Schijf Start Niet Automatisch Op Als Ik Mijn Computer Aan Zet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

CuriousOne

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jul 2011
Mijn gloednieuwe Samsung HX-DU020EC 2TB externe harde schijf is correct aangesloten en doet het prima. Maar als ik mijn computer afsluit en later weer opstart word de externe harde schijf niet weergegeven\herkend (doet niets!)

Dan moet ik het usb draad eruit halen en er weer instoppen en dan pas word hij herkend. En werkt hij weer normaal.

Ik wil gewoon de harde schijf eenmaal aansluiten aan mijn computer en er vervolgens geen omkijken meer naar hebben. Zo ging dat bij mijn vorige LaCie perfect.

Hoe kan ik dit fixen?

Enorm Bedankt voor je tijd.

Nee. Alleen een back up dinges en een safety/encryptie programma. Nutteloze dingen.

zaten er drivers bij je HD?

De software kan nog wel eens willen helpen ;-). De software van mijn telefoon start auto op als ik hem aansluit, maar start niet op als mijn telefoon er al in zat.

Ik begrijp je antwoord niet goed, maar ik heb het al geprobeerd met die back up en safety dingen geinstalleerd.

oh, terwijl ik mijn vorige reactie zat te typen is er weer wat bijgekomen. Staat de harde schijf wel aan als je opstart?

Er zit geen aan en uit knop op. Dus dat weet ik niet. Maar ik doe niets aan die schijf tussen het moment dat ik hem goed gebruik en het moment nadat ik hem opnieuw opgestart heb. Maar als ik de PC afsluit gaat het lampje ook uit. Je verwacht dat hij weer aanspringt wanneer de computer opstart maar dat doet hij dus niet. Pas als ik de usb eruit haal en opnieuw erin steek gaat de schijf weer aan.

Waarom denk je dat? De externe harde schijf krijgt zijn stroom niet van de PC maar gewoon via het stopcontact met een adapter. Verder doen alle USB apparaten en ook andere externe harde schijven (Zelfs harde schijven die alleen op USB werken) het prima in mijn computer.

Ja, daar zeg je me wat... Toen was ik stil. Verwacht niet teveel van dit idee, maar je kan het proberen: maak een live cd van Ubuntu , start ermee op en kijk of hij dan wel automatisch start. Ik neem aan dat je windows hebt, Ubuntu is Linux, dus een ander besturingssysteem. Je kan het proberen.

Sorry maar die oplossing spreekt me niet zo aan :confused:
Ik heb geen brander en ik weet ook niet wat het uit zou halen.
Ik wil geen ander besturingssysteem. Toch bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan