mijn FSB snelheid te laag?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DONOVAN

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2001
Hallo,

IK weet niet of dit een probleem is of dat het gewoon zo hoort, maar ik heb een ASUS p4p800E-deluxe moederbord. Daar zit dus 800mhz FSB op.
NU zat ik wat te kl*ten met mijn Nero software en kwam erachter dat Nero je systeem kan checken.
Zie ik tot mijn verbazing dus dit schermpje:
system.JPG

Is die Bus Speed nu niet te laag? Die moet toch 800 zijn? Of staat die Bus Speed niet voor de FSB snelheid?

Ik weet het het is nogal een newbie vraag maar ik ben er gewoon ook 1 lol.

Thanx voor het antwoord alvast.

Ik heb hetzelfde, 800 Mhz FSB, maar BS is 200 Mhz. dus dat zit wel goed, waarom weet ik niet maar hij is gewoon 800. Download anders is AIDA32.

Okay doe ik well ff, maar ik mag aannemen dat jij dit met AIDA32 hebt gechecked en dat dezelfde waarden eruit zijn komen rollen?

Ja precies. Maar ik heb dit bij 2 computer bekeken met allebei een FSB van 800 Mhz. En bij beide staat die bus op 200 Mhz.

Hmz... beetje vaag vind je ook niet?
Ze geven je 800 maar gebruiken 200?

Ik begin bijna te geloven dat die Bus Speed iets anders is.

Volgens mij heeft het voor de rest niks te maken met je proc. moederbord FSB.

|| LEES ||

Als het mijn processor met mijn RAM verbindt is het nog vreemd, want mijn RAM [is werkgeheugen?] is 400Mhz.

En bij mij staat er dus wel 800 mhz. Ik neem aan dat jullie ook dual channel geheugen gebruiken?

Eehhh... dual channel?
Als het standaard aan staat wel ja.

[ben een beetje newbie dus graag in het nederlandsch lol]

zie mijn moederbord specificaties in eerste bericht.

Ik neem aan dat jij ook dual-channel gebruikt, maar dit word 'geloof ik' alleen gebruikt waarneer je er ook 2 geheugen bankjes in hebt zitten.

En die 200 mhz, kan dat niet van de '2e' processor.

Geplaatst door DONOVAN
Eehhh... dual channel?
Als het standaard aan staat wel ja.

[ben een beetje newbie dus graag in het nederlandsch lol]

zie mijn moederbord specificaties in eerste bericht.

Je hebt 512 mb intern geheugen, is dat 1× 512 of 2× 256 mb? (of 4×128 kan natuurlijk ook)

Download anders eens Everest Home edition (Aïda 32 bestaat officieel niet meer) en kijk wat die ervan zegt.

http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en&pageid=3

Oh bedoelde je dat? [had ik kunnen/moeten weten]

Ik heb dus 2x256Mb 400Mhz.
Maar ze draaien allebei 200Mhz.
geheugen.JPG

Ben ik soms 'genomen' door de winkel waar ik dit systeem heb samengesteld en gekocht??

Laatst bewerkt:
De FSB moet je maal 4 doen, dan kom je op die 800mhz.
De FSB is QDR van de processor en van het geheugen DDR, die doe je maal 2 en dan kom je op je 400mhz fsb geheugensnelheid.

FSB processor.
Werkelijke snelheid is 200mhz
Effectieve snelheid is 800mhz.(QDR)

FSB geheugen:
Werkelijke snelheid is 200mhz
Effectieve snelheid is 400mhz.(DDR)

Laatst bewerkt:
Oowwwkeeee... als jij het zegt. lmao
Dus als ik het goed begrijp benut ik mijn processor FSB pas optimaal als ik er nog 2 x geheugen bij steek? Zodat ik aan mijn 4x200 uitkom?
Of zit ik er nu helemaal naast?
[snap er niet veel van namelijk. Maar ik begrijp dat die 200Mhz niet echt vreemd is?]

Geplaatst door DONOVAN
Dus als ik het goed begrijp benut ik mijn processor FSB pas optimaal als ik er nog 2 x geheugen bij steek? Zodat ik aan mijn 4x200 uitkom?
Of zit ik er nu helemaal naast?
Eerst even wat DDR is:
DDR
(Double Data Rate.)
Type SDRam dat werkt op een kloksnelheid van 200 of 266 MHz. Daarmee is DDR sneller dan de normale SDRam-modules. Net als SDRam werkt DDR synchroon aan de systeemklok. Het verschil met SDRam is echter dat DDR data leest aan beide (stijgende en dalende) kanten van het kloksignaal, terwijl SDRam dat uitsluitend aan de stijgende kant doet. DDR-modules kunnen data daarom twee keer zo snel overbrengen dan SDRam. DDR is overigens niet backward compatibel met voor SDRam ontworpen moederborden. Ook is het niet mogelijk om SDRam en DDR met elkaar te combineren in één computer.
Bron:
http://www.computerwoorden.nl/woorden/php/index.php3

Als jij PC3200(400mhz) geheugen hebt, dan werkt deze gewoon op 200mhz. Doordat het DDR geheugen is moet je de 200mhz x2 doen en krijg je een Effectieve kloksnelheid(FSB) van 400mhz. Zelfs als je maar 1 geheugen reepje gebruikt. Met andere woorden jou geheugen gebruikt gewoon die 400mhz.:)

Als je bij Everest bij moederbord kijkt, dan zie je de effectieve kloksnelheid(400mhz)
Zie de screenshot van mijn computer:
attachment.php

Het komt niet helemaal overeen met jou snelheid, daar mijn pc overgeklokt is.:)
Orgineel heb ik ook PC3200(400mhz) geheugen, deze werkt in Dual-channel bij mij.

Okay het is duidelijk nu. [een beetje iig]

Thanx.
Nu hoef ik me geen zorgen te maken dat ik 'genept' ben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan