mijn game database

Status
Niet open voor verdere reacties.

leroyhermans

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2011
hallo,
ik wil een database maken van mijn games en dit dus zo maken dat als je op een naam klikt je een blad voor je krijgt met de hoes en alle informatie ik ben handig met exel maar heb wat start hulp nodig.

alvast bedankt

Met welke Access versie werk je? En heb je al een van de bijgeleverde voorbeeldsjablonen van Access geprobeerd?

ik werk met access 2007 ik weet hoe ik met access moet werken enzo dat is geen probleem et probleem zit em in de knop die ik erbij wil wat een a4rtje opent waar het plaatje van de game staat en alle informatie in een gegeven sjabloon zeg maar zodat ik dit makkelijk kan printen en aan iemand kan geven dus dan heb je zeg ma je formulier waar je de games inzet en dus een lijst van al je games nu wil ik in die lijst een knopje maken wat dus dat a4rtje tevoorschijn tovert

Volgens mij kun je in 2007 een plaatje als bijlage object opslaan. Het plaatje staat dan in de tabel, en in je formulier kun je het met een dubbelklik openen. Lijkt mij prima om mee te werken, want je hoeft er helemaal niks voor te doen. Is dat geen optie?

ik zal het eens proberen als et gelukt is zeg ik het wel als et niet is wat ik wil zal ik dit ook door geven thnx

In het laatste geval heb ik nog wel een opzetje dat een apart formulier opent bij het kiezen van een afbeelding. Omdat ikzelf hoofdzakelijk met Access 2003 werk, is dat eigenlijk de enige manier om met afbeeldingen te werken.

nou dit is niet wat ik bedoel ik wil eigenlijk een formulier waarin je dus alle gegevens en de afbeelding van de game invult en dan dus een lijst maken met het record NAME en een button SHOW ALL als je dan op de button SHOW ALL duwt krijg je dus een nieuw venstertje met alle info wat je hebt ingegeven in dat formulier en rechts boven de afbeeling die je hier hebt in gegeven is dit mogelijk?? of kun je maar 1 afbeelding in geven??

Ik zal niet pretenderen dat ik begrijp wat je bedoelt, want dat doe ik toch niet helemaal, maar ik vermoed dat je eigenlijk een (ik vermoed) Doorlopend formulier wilt hebben met daarin alle records die je hebt opgeslagen, en dat je dan één record met alle gegevens (inclusief afbeelding) wilt zien op een Enkelvoudig formulier. Werk je namelijk al met een enkelvoudig formulier, dan lijkt het mij een beetje onzinnig wat je wilt.... Dan staat alles al immers in je formulier?

ik denk dat ik het al heb opgelost je kan dus hetzelfde als het voorbeeld bij contactpersonen in een formulier een bijlage zetten
als je de bijlage de afbeelding geeft heb je in het formulier dus de afbeelding van het hoesje staan :D zo kun je het makkelijk terug vinden en in de lijst kun je een knopjemaken dat naar het formulier verwijst :D

bedankt voor al je hulp het was zeer hulpvol van je

ik zal als ik klaar ben met deze database hem wel uploaden met een test record zodat je kan zien wat ik wilde

We zijn uiteraard altijd nieuwsgierig naar voorbeelden (ik praat hopelijk niet in de koninklijke 'we'). En verder kun je uiteraard altijd terecht met andere vragen ;)

Ik laat anders nog wel eens een kruimeltje vallen ;) Als je liever hebt dat ik mensen (veel) langer laat wachten, om iemand anders aan het woord te laten, dan mag je dat best zeggen. Of de vraagstellers daarmee beter geholpen worden, laat ik graag aan jou over....

Ben nog niet zo heel lang hier op het forum, maar je bent soms wel heel snel Michel.

Zie weleens een makkelijke vraag die ik zelfs met mijn beperkte access kennis kan beantwoorden. Maar dan ben je er al bij.
Maar jullie inzet is super :thumb:

Ik laat anders nog wel eens een kruimeltje vallen Als je liever hebt dat ik mensen (veel) langer laat wachten, om iemand anders aan het woord te laten, dan mag je dat best zeggen. Of de vraagstellers daarmee beter geholpen worden, laat ik graag aan jou over....

Nee hoor je gaat je gang maar en die kruimeltjes die je laat vallen ruim je ook maar zelf op. Ik constateer alleen maar dat er veel helpers ze vertrokken, omdat voor hun de lol ervan af is.

En dat is mijn schuld??? Béétje goedkope opmerking ..... Maar ieder zijn mening. Neemt absoluut niet weg dat ik jouw bijdragen in ieder geval altijd hogelijk waardeer :)

En dat is mijn schuld??? Béétje goedkope opmerking .....

@Michel,

Zoals je weet kom ik ook op het OfficeForum. Mensen van dat forum miste ik op een gegeven moment op dit forum. Ik heb ze gevraagd waarom ze niet meer kwamen. Vandaar dat ik weet waarom ze niet meer komen en waarom voor hun de lol ervan af is en laten we wel wezen, inmiddels heb je hier wel een hele dominante rol, of was je dat nog niet opgevallen?

Schuld heeft daar niets mee te maken. Je doet niets verkeerd en houd je aan de forumregels. Hoe je wel of niet acteert hier is een keuze die ieder voor zichzelf maakt toch?

Goedkope opmerking, dacht het niet, nogmaals het is alleen maar een constatering en gebaseerd op informatie.

Het mag duidelijk zijn, dat je inbreng heel waardevol is voor dit forum en dat veel mensen hier, er baat bij hebben.

Ik weet ook wel dat ik hier stevig aan de bel trek. Maar als mijn aanwezigheid anderen ervan weerhoudt om bijdragen te posten, dan kan ik mijzelf daar toch moeilijk de schuld van geven? Wat mij betreft mag iedereen zijn steentjes bijdragen, graag zelfs! Maar als mensen problemen met mij (of mijn bijdragen) hebben, dan hoor ik dat liever recht in mijn gezicht....

Back to the Topic!

ik ben er nu 1 dag aan bezig dit is wat ik al heb als jullie er aan willen sleutelen of tips geven graag want dit is de 1ste keer dat ik met macro's in access werk en kan dus nog veel leren :D

ps. als je eraan hebt gesleutelt upload dan ff jou bestandje ik zal geheid ook nog aan deze database verder gaan en als ik klaar ben staan er veel record in :D
Bekijk bijlage game.rar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan