Mijn geluid doet het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

geengeluid

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2012
Hallo allemaal,

Mijn neefje heeft een paar weken terug een stekker uitgehaald van de computer waardoor de computer niet meer aankon totdat je die stekker weer erin deed. Voordat dat gebeurde was er niets aan de hand en werkte het geluid nog maar na dat ik de stekker er weer indeed en het lukte om de computer op te starten werkte het geluid plotseling niet meer.

Weet iemand misschien wat ik eraan kan doen?

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Misschien ook de stekker van de speakers uit de groene aansluiting van de pc getrokken.

Kan van alles zijn.
Eerste wat je moet nakijken (ik ga er hier vanuit dat de geluidskaart op het moederbord geïntegreerd is, dus geen losse (insteek-)geluidskaart is) is of in de BIOS de onboard geluidschip is uitgezet.
Is dat niet het geval, dan kijken in Apparaatbeheer of daar een apparaat staat met een geel uitroepteken of als uitgeschakeld. Indien uitgeschakeld dan inschakelen. Indien met geel uitroepteken, even kijken wat er bij staat (driver niet geladen, apparaat start niet etc.)
Indien geladen en actief in Apparaatbeheer, rechtsklikken op het luidsprekertje links van de klok (rechtsonder op je scherm) en Eigenschappen of Mixer kiezen. Kijken of je daar wijzer wordt (bijv. alles gedempt, uitgeschakeld etc.)
En dan verder inderdaad kabeltje naar boxen eruit, kabeltje gebroken, boxen staan niet aan, boxen geen stroom etc. waar Modag het in de vorige posting over had.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Beste Mondag, Het probleem doet zich inmiddels al 3 weken voor en ik heb veel gelezen en geprobeerd maar tot op heden helpt niets. Uiteraard heb ik gecontroleerd of de stekkers etc. op de goede plek stonden.

Beste Dnties: Ik heb echt al heel vaak in het apparaatbeheer gekeken maar geen geel uitroepteken gezien, wel heb ik de drivers verwijderd en daarna weer geïnstalleerd etc. maar ook dat hielp niet!:(

@dnties
Kan van alles zijn.
Eerste wat je moet nakijken (ik ga er hier vanuit dat de geluidskaart op het moederbord geïntegreerd is, dus geen losse (insteek-)geluidskaart is) is of in de BIOS de onboard geluidschip is uitgezet.

excuseer me maar ik heb geen verstand van computers en daarom begrijp ik dit gedeelte van je reactie dan ook niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Heb je berichten even bij elkaar gezet je weet dat je bericht ook kan aanpassen.

Staat het audio-apparaat wel genoemd in Apparaatbeheer? (onder Besturing voor geluid, video's en spelletjes)? En onder welke naam dan?
Verder dus de tips over boxen van stroom zijn voorzien en ook echt aan staan, mixer controleren etc.

Tijs.

Onder de naam ' sound video and game controllers'

en over de boxen, ik heb alles gecontroleerd en het werkt gewoon.

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste,

Ik heb op de betreffende site geklikt(http://www.piriform.com/speccy) en ik heb toen het vinkje 'download' aangeklikt, ik kreeg toen twee mogelijkheden, of het downloaden van (FileHippo.com) of van (Piriform.com) , door de eerste site heb ik de 'audio converter' gewonload, door de tweede site heb ik de 'speccy' gedownload...

Maar helaas geen geluidsherstel:(

Weet u wat ik eventueel nog zou kunnen doen?

Laatst bewerkt:
Installeer speccy en zet een uitdraai ervan hier neer, dat was de bedoeling, weten we welke hardware er allemaal inzit.

Beste,

Ik kan niet goed omgaan met computers...

Waar moet ik precies een uitdraai van geven? van de moederbord, audio, harde schijven???

er staat namelijk een hele lijst aan de linkerkant en als je dan op bijvoorbeeld de moederbrod drukt krijg je ook weer heel veel informatie...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan