Mijn grafische kaart wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Potverdorie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2016
Ik heb een nieuwe grafische kaart gekocht voor een oude computer die ik nieuw leven in wil blazen.
De oude grafische kaart maakte erg veel geluid dus daar wou ik van af.

Ik heb een MSI 5450 gekocht voor 2 tientjes, niks speciaals maar prima voor dit ding.
Nadat ik de grafische kaart er in heb geplaatst (zonder probleem) start ik de pc op maar de kaart wordt niet herkend.
Via dxdiag staat onder de tab ''Beeldscherm'' overal ''nvt''.

Ik kan de resolutie van het scherm wel aanpassen, maar niet de optimale resolutie (1680x1050).
Ik weet wel wat van software en hardware, maar zo heel technisch ben ik niet (het verwisselen van de grafische kaart is de max voor mij).
Ik zit dan ook compleet vast en heb geen idee wat ik zou kunnen doen. Ik heb dit forum en het internet doorzocht maar overal worden standaard dingen als het updaten van de drivers ed aangegeven. Zover was ik.. dit lijkt meer op iets waar windows mijn kaart niet herkend.

Technische details heb ik even ge-screenshot, hier te vinden: http://imgur.com/a/rt4Sq

PS: het rare is dat mijn oude grafische kaart wel stroom had van mijn moederbord maar deze niet.. weet niet of dat er iets mee te maken heeft maar dat is het enige technische verschil dat ik kan zien bij het plaatsen van een nieuwe kaart

Ik heb het opgelost.. er stonden nog oude drivers van mijn Nvidia kaart op. Die heb ik inmiddels verwijderd en nu werkt alles naar behoren :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan