Mijn GSM is gehackt via bluetooth.

• Onderwerp starter Onderwerp starter nr48
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

nr48

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2009
Beste lezers,
Mijn GSM is een tijdje geleden gehackt via bluetooth. (zogenaamd werd mij een foto toegezonden via bluetooth en moest ik 4x nul intoetsen)
Ik heb begrepen dat deze persoon al mijn smsjes die op mijn telefoon stonden en ook andere informatie kan lezen. En geldt dit dan ook voor smsjes ed die ik nu nog ontvang? Of is dat alleen als mijn bluetooth aanstaat? Hoe werkt dit precies en hoe kan ik dit opheffen? Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties.

dus zolang mijn bluetooth uit staat kan deze persoon niets van uit mijn telefoon lezen?
Ik weet in ieder geval dat hij mijn hele inbox heeft kunnen lezen (maar dat is dan ten tijde vd koppeling gekopieerd? en nieuw binnenkomende berichten kan hij niet lezen??)

hij kan je hele mobiel besturen via bleuthoot! maar normaal moet die gene in de buurt zijn die je hackt via bleuthoot een normale mobiel kan maar 5 a 10 meter zenden dus kijk wie er in de buurt is!

hallo nr48,

Ligt er helemaal aan wat voor een applicatie hij gestuurd heeft. Bij somige apps is het zelfs mogelijk je af te luisteren zonder dat je aan het bellen bent. Dus zou een backup maken van alle belangrijke dingen op je phone en een harde reset geven, om zeker te zijn dat alles er af is.

Groetjes Erik Rothuis

oooeeeh, that's bad!! tnx voor de reactie. en met harde reset bedoel je gewoon de optie 'fabrieksinstellingen terugzetten'?

eyy w8 ff, heb je hem toestemming gegeven? (de eerste keer) zo jha, ga naar contacten van bluetooth of zo eergens in de menu van bluethooth en verwijder hem/haar, dan kan hij geen automatisch verbinding meer met me maken ;)

zo niet, dan zou ik maar t advies van hierboven volgen, alleen betwijvel ik of hij dan niet meer met je kan verbinden>?

bedankt voor alle reacties. Ik heb het voor de zekerheid maar alle twee gedaan...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan