mijn homepage

Status
Niet open voor verdere reacties.

rambogina

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 apr 2003
Ik heb een tijdje geleden een homepage gemaakt met Web-Fix op zich een mooi programma om mee te beginnen maar omdat dit niet meer bestaat is er niks meer te updaten en loopt het zo nu en dan vast, ik wilde mijn homepage over zetten in bv. frontpage en had gehoopt hier het een en ander over te vinden op dit forum.
Mijn homepage is te vinden op:
http://members.lycos.nl/rambogina
het gaat over mijn twee duitse doggen en de nestjes die ik daarvan gehad heb, dus veel foto's en ook filmpjes.
Neem eens een kijkje en vertel wat je ervan vindt en wat ik zou kunnen verbeteren.
Alvast bedankt.

Over smaak valt te twisten, je site is voor hondenliefhebbers iig informatief!

Het lettertype is mij te vrolijk en achtergrondplaatjes vind ik niet nodig.

Het menu kan je inkorten door het splitsen. Plaats de menuitems over de pups bijvoorbeeld naar die pagina's, als een menu wat horizontaal bovenaan elke pagina staat.

Web pro heeft wel in elke pagina een dosis code geplaatst die nergens toe dient. Dit kan problemen geven als je naar een andere webeditor gaat. Dit kan omzeilen door tekst te kopieren en te plakken in Frontpage, plaatjes kan je opnieuw invoegen.

De <style>, <layers> en het javascript op elke pagina heb je niet nodig. Dit maakt tevens je pagina's lichter en sneller.

Gebruik css styles en maak een link naar javascripts (in 1 bestand) die je op meerdere pagina's gebruikt.

Jammer dat er maar een reactie op gekomen is,
in ieder geval bedankt.
Wat sites betreft is het natuurlijk altijd zo dat wat de een wel leuk vindt de ander dat misschien niet vindt.
Het lettertype vind je te vrolijk, ik weet niet waarom maar ik vind het een mooi lettertype en waarom zou dit niet vrolijk moegen of kunnen zijn.
Ook wat de achtergrond betreft ik vind dat persoonlijk dus wel mooi.
De rest van de iformatie is wel handig voor als ik overstap op een ander programma.
Bedankt voor je reactie.

Idd weinig reacties.

Enige tip die ik kan geven is om andere sites te bekijken en die sites die je als functioneel en visueel goed beschouwd als leidraad te nemen.

Je site is op zich ook wel goed, alleen loop je qua stijl en opmaak ver achter op wat mogelijk is met html en css. Het komt in internet-termen ouderwets over.

Vooral met de komst van php, asp etc. raken het gebruik van frames uit en verandert de opmaak van sites sterk.

Probeer eens je site op te bouwen in Frontpage zonder frames, dan krijg je vanzelf een modernere uitstraling.

Ik vind het menu een beetje druk en het draait allemaal een beetje langzaam maar dat kan ook aan mijn verbinding liggen, voor de rest is het menu wel makkelijk en overzichtelijk. dus toch complimenten.

bedankt voor de reacties weer,
ik wil ook graag over op frontpage of iets dergelijks maar waar vind ik info voor beginners???
ik heb het programma frontpage 2000 maar kan er niet mee uit de voeten.
Van php en asp heb ik helemaal geen kaas gegeten,
wat raden jullie mij dan aan???
En als ik overstap mnoet ik dan weer helemaal overnieuw beginnen of kan ik gebruik maken van hetgeen ik heb?
Wat mijn menu betreft die heb ik net helemaal ingekort, weet niet wat daar nog aan veranderen moet??
Wat ik al zei achtergrondjes en kleurtjes is een kwestie van smaak denk ik, ik vind dat wel leuk....
Dus ideeen ...graag.....

Nou niet voor mij dus.....
maar goed ik begin dus ook pas..
Al een simpel probleem ik krijg bv niet eens text naast een foto maar alleen aan de onderkant van de foto, kun je nagaan waar ik dan verder nog allemaal tegenaan loop................

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan