Mijn hotkey werkt alleen met shorcut op mijn desktop?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allard

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2001
Berichten
892
Ik heb een shortcut gemaakt op mijn desktop om een nieuwe mail aante maken.. als ik daar op klikt werkt het prima ,dus heb ik een hotkey toegekend..maar zodra ik die shortcut ergens anders plaats (Wil hem niet op mijn desktop), werkt hij niet meer..moet ik perse die shortcut op locatie maken of zo?

thanks!
 
als je iets aan een hotkey vastmaakt, maak je een absolute verwijzing. Je vertelt dus precies WELK bestand gebruikt moet worden en WAAR dat precies staat. Als je dat bestandje dan vervolgens gaat verplaatsen, is die link natuurlijk onbruikbaar.

Die shortcut kan je op zich gewoon verplaatsen, dat is geen probleem. Zet hem maar ergens neer waar je hem wilt hebben. Maak dan even opnieuw een link met die Hotkey, dan zal het wel werken.
 
krijg het niet aan de praat..ik maak van outlook.exe een shortcut die ik in de zelfde map laat staan..vervolgens verander ik de target naar
"C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\OUTLOOK.EXE" /c ipm.note

als ik nu erop klik, ga ik meteen naar new message.. dat werkt dus.. maar als ik nu een hotkey eraan koppel, dan werkt die hotkey gewoon niet.. .en dan heb ik dus helemaal niets verplaats... hoe kan dat dan?
 
Doe het eens met een Mailto: shortcut. :)

Dus new - Shortcut en daar vul je in MAILTO: en verder geef je hem een willekeurige naam.
Als je deze gebruikt opend je "default" mail client met een nieuwe mail.

maak je er "mailto: huppeldepup@helpmij.nl" dan word de nieuwe mail geadresseerd aan dat adres. Voor meerdere adressen zet je er een punt comma achter.

mailto: huppeldepup@helpmij.nl; janmetdekorteachternaam@helpmij.nl; enz@enz.nl

Het werkt het beste wanneer outlook mail client geminimaliseerd actief is op de achtergrond (Systray icon).
Is dat niet het geval dan opend alleen de nieuwe mail editor en sluit daarna het outlook en winword process niet en wordt de mail ook niet verstuurd tot dat je outlook mail client opent.

Als de processen actief blijven door het openen en sluiten van alleen de mail editor kan je geen tweede instantie meer van deze processen openen. Dan gebeurt er niets of je krijgt rare error-meldingen en krijg je geen nieuwe mail editor.
 
maar ik dat dus koppelen aan een hotkey :) weet niet of dat kan..en zowieso wil ik het niet adresseren, maar gewoon blank houden..gaat dit ook met jouw manier?

gr. Allard
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan