Mijn hotmail stuurt zelf mail

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kitje
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Kitje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 nov 2009
Hee iedereen!

Ik heb een probleem..
mijn hotmail stuurt uit zichzelf een heleboel berichten naar mensen die ik niet ken.
ik dacht eerst dat ze allemaal niet aankomen omdat ik elke ochtend zo'n 20 Delivery Status Notification (Failure)‏ mailtjes moet verwijderen, maar ik kreeg vandaag ook een mail terug van iemand of ik haar alsjeblieft niet meer wilde mailen..
Blijkbaar is het onderwerp van de mail "ben jij dit niet op de foto?".
Zelf open ik nooit zulke mailtjes, dus ik heb geen idee hoe het komt dat mijn e-mail dat ineens doet:confused:

Heeft iemand een oplossing? dan hoef ik geen mensen meer onnodig te stalken..

x Kitty

Je hotmail account wordt momenteel door iemand gebruikt om spam te sturen. Deze "ben jij het op de foto mailtjes" verwijzen meestal naar een website, waarna diegene die er op klikt een virus download.

Waarschijnlijk heb je ergens een keer je email+wachtwoord ingevuld waar dat niet zo slim was, bijv. op een website waar je mee kon doen aan een "prijsvraag". Vervolgens worden deze gegevens nu dus misbruikt. Dus een tip om te beginnen: vul nooit zomaar ergens je gegevens in!

En nu om het probleem op te lossen:
Begin met dit stappenplan te volgen: link. Het is namelijk ook mogelijk dat je een keylogger hebt (dat is een programma die automatisch bijhoudt welke toetsen jij indrukt, en dus je wachtwoord zo steelt. Kans lijkt me klein, maar voor het geval dat.

Vervolgens (ook als hij niets vindt) verander je je wachtwoord op je hotmailaccount. Met een beetje mazzel kan de spammer dan niet meer bij jouw adres.

Dan is het een kwestie van wachten, en kijken of je nog meer van die mailtjes verstuurt. Waarschijnlijk niet :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan