Mijn hotmailadres wordt voor reclame gebruikt, wat te doen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mojo jojo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jul 2008
Hallo

Mijn hotmailadres wordt voor reclame voor één of andere chinese internetwinkel gebruikt door het versturen van emails. Zowel naar onbekenden als contactpersonen. Twee tot drie keer in de week worden er een heel aantal verstuurd, te merken aan ongeveer vijftig retour gezonden mailtjes met het bericht dat ze niet bezorgd konden worden.

Wat kan ik hier aan doen? Ik heb Hitman Pro al laten scannen (heeft wel dingen gevonden en verwijderd) en Spyware Doctor (die vond nog wat dingen, ook verwijderd) maar het gebeurd nog steeds. Een virus is het denk ik ook niet, want AVG vindt niets.

Hopelijk weten jullie een oplossing, dan hoef ik mijn e-mail niet te veranderen.

Gr. Mojo Jojo

is het met 1 mailadres dat ze verzenden? dan kan je dat blokkeren

laat deze 2 scanners ook is lopen, het lijkt of je pc infecties heeft namelijk:

moet je hieronder verder lezen

Allereerst moeten we ff je internet schoon maken:
http://www.atribune.org/ccount/click.php?id=1

open het programma
Op het tabblad "Main", plaats je een vinkje bij Select All. Haal het vinkje weg bij Prefetch.
Klik op de knop Empty Selected.

Ga nu hieronder verder

Scan eerst ff met de freescanner van Mbam

download Malwarebytes: http://www.idealsoftware.nl/MBAM/
installeren, update en scannen (SNELLE SCAN) Zeg hoeveel infecties hij vond in je volgende bericht)

Als de scan afgelopen is, verwijder je de virussen.
Vervolgens start je je pc opnieuw op.

Nu download je superantispyware:

http://downloads2.superantispyware.com/downloads/SUPERAntiSpyware.exe
Weer updaten en na de scan verwijder je weer de virussen, en start je pc opnieuw op. (zeg hoeveel infecties die vond in je volende bericht)

mvg

hoe mailadres blokkeren:

www.hotmail.com
dan naar opties (aan de rechterkant)
dan naar het kopje ongewenste berichten
nu klik je Veilige en geblokkeerde afzenders aan
en dan geblokkeerde afzenders
nu kan je mail van hun invullen

zeg of het gelukt is, voer ook me eerste bericht uit.

Nog een vraag, heb je een virusscanner op je pc? zoja welke?

mvg

De e-mails worden juist vanaf mijn e-mailadres verstuurd, dus er is geen duidelijk e-mailadres dat ik kan blokkeren. Want in de retourgestuurde mailtjes staat mijn adres.

In de reclame (dat dus onderin het mailtje staat) staan wel een paar adressen, die heb ik nu voor de zekerheid geblokkeerd. En mijn wachtwoord en geheime vraag heb ik gewijzigd.

Nu ga ik de scans doen die hierboven staan.

-> Internetbestanden verwijderd. Heeft wel veel ruimte vrijgemaakt, 255 mb zei die.

Malwarebytes heeft één geïnfecteerd bestand gevonden, een Adware Minibug, Registry Key.

Met de Super Antispyware heb ik geen infecties gevonden.

Oh ja, ik heb AVG Free Edition, de laatste versie.

Laatst bewerkt:
Dit hoeft helemaal niets te maken te hebben met spyware. Jouw hotmailadres is bij spammers bekend als een werkend adres. Zij sturen mails vanaf hun eigen mailadres, waarbij ze gebruik maken van 'spoofing': als afzender wordt jouw mailadres ingevoerd ipv hun eigen. Alle retourgezonden emails worden dus naar jouw adres verzonden. Het enige wat je hiertegen kan doen is een ander emailadres nemen en deze opheffen, helaas... :confused:

Oh... Dat is dan wel balen... Want ik gebruik hem niet alleen voor gewoon mail, maar ook voor bijv. studie enzo. En daar heb ik dit emailadres voor opgegeven.
Ik wacht eerst nog wel even dan, en dan stuur ik anders later al mijn contactpersonen wel een mailtje met een nieuw adres.

Gmail is wel een goed alternatief toch? Hoewel, ik moet sowieso wel een nieuwe msn account aanmaken dan.

Hoe hef ik deze op?

Ik werk zelf met Yahoo! (mail.yahoo.com), die is enorm gebruiksvriendelijk. Eigenlijk bevat het dezelfde functionaliteit als Outlook Express, maar dan online. Dus berichten slepen naar de juiste map, niet onnodig verversen van vensters, etc.

je kan je contactenpersonene opslaan, (meeste weten dit niet) en dan kan je ze in je nieuwe msn lijst weer invoegen.

Doe dit: start msn
Contactpersonen
Messenger Contactpersonen opslaan

Als je je nieuwe msn hebt, dan meld je je weer aan (met je nieuwe adres natuurlijk;)
En dan doe je Messenger contactpersonen importeren. Dan zoek je het bestandje die je opgeslagen had bij (messenger contactpersonen opslaan)

mvg

Ik heb er tot nu toe nog niet weer last van gehad (nu al een halve week niet), dus ik wacht nog even. Misschien heeft het wel gewerkt.

En anders meld ik me wel gewoon opnieuw aan.

Bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan