Mijn HP Pavilion g6 laptop loopt kort na het opstarten vast!

Status
Niet open voor verdere reacties.

agaroud9

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2007
Hallo iedereen,

Ik heb sinds gisternacht een raar probleem met mijn laptop. Hij heeft het altijd goed gedaan tot op dat moment. Ik zat op Skype en daarna ben ik even naar beneden te gaan om wat te gaan eten. Toen ik terug kwam om mijn Skypegesprek af te maken liep alles ineens vast. Internet deed het ineens niet meer en ik kon gewoon nergens meer bij. Alleen mijn muis bleef nog wel reageren. Ik heb daarna mijn laptop tig keer opnieuw gestart met het aan/uit-knopje, maar steeds als ik voorbij het welkomscherm kom en alles is opgestart, dan vertoont ie weer dezelfde kuren. Het vreemde is dat hij kort na het opstarten zo'n minuutje of 2/3 wel normaal doet. In Veilige Modus doet ie dit overigens niet. In Veilige Modus werkt alles juist perfect, dus ik weet niet wat het probleem is. Systeemherstel werkt ook niet, omdat ik geen herstelpunt op deze laptop heb. Iemand raad?

Mijn laptop draait op Windows 7 en het is een HP Pavilion G6. Ik heb hem ongeveer een half jaar geleden gekocht en dit heeft hij nooit eerder gedaan. Ik heb een anti-virus genaamd AVG, maar die heb ik wel geactiveerd met een illegale licentie (ik krijg ook steeds bericht van mijn anti-virus dat de licentie illegaal is en dat ik hem moet activeren met een legale versie).

Het enige programma dat ik recent heb geïnstalleerd is Paltalk Messenger. Verder heb ik twee Google Chrome extensies gedownload genaamd Addblock en Babbler (een Tumblr-extentie). Verder is er niets nieuws op mijn laptop bij gekomen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou beginnen met, in veilige modus, de illegale AVG te verwijderen. Wellicht dat daar een speciale verwijdertool van AVG voor nodig is.
Vervolgens downloaden en laten werken: Rkill en ADW Cleaner (in deze volgorde laten werken).
Hier te downloaden: www.bleepingcomputer.com

Daarna de gratis versie van AVG (persoonlijk geef ik de voorkeur aan AVAST Free) downloaden en installeren.
Hier zijn de downloads links te vinden: http://www.sr-pc-hulp.nl/links.htm

Als dan het probleem nog steeds niet is opgelost, dan ook Malwarebytes en Emsissoft antimalware (beide gratis versie) downloaden en de meest uitgebreide scan laten doen. De downloadlinks staan ook in de hierboven aangegeven page van sr-pc-hulp.nl

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan