Mijn IEEE 1394 kent geen plug & play

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jokofix

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2008
Hallo,

Ik heb een Epson Stylus Photo R1800 printer dat zowel aan een USB alsook aan een Firewire aangesloten kan worden.

De USB weg heb ik gedaan en dat loopt feilloos maar over de Firewire gaat het niet.

In het Apparaatbeheer heb ik de "1394 Bus host controllers" staan waaronder een "Unibrain driver / OHCI Compatible Board" staat.

De printer is als de USB kabel aangesloten is te vinden in de "Eigeschappen" "Poorten" als een USB001 - Virtual printer port for USB.

Zet ik de printer uit, en na het aansluiten via de Firewire kabel weer aan hoor ik wel het sein dat een nieuwe aansluiting gemaakt werd

maar de verwachte Plug & Play procedure blijft uit.
Wel komt er in het "Apparaatbeheer" een nieuw item dat heet:
"SBP2 IEEE 1394-apparaten" met daar als apparaat genoemd een "SPB2 Compliant IEEE 1394 device"

Heeft iemand toevallig eenzelfde situatie? Of heeft iemand toevallig eenzelfde PC en kan zeggen of de items die bij mij in Het apparaatbeheer staan juist en kompleet zijn?

Zelf vermoed ik dat de software dat te maken heeft met het IEE 1394 in Windows XP niet meer werkt en opnieuw geinstalleerd of gerepareerd moet worden. Kan iemand mij misschien helpen en zeggen hoe je zoiets zou doen?

Bij voorbaat dannk voor het meedenken.
Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan