Mijn interne videokaart geschikt voor videobewerking?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Haaikneuter

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2004
Ik heb een Lenovo desktop Thinkcentre M92P 4x5 TWR met W7 pro, 64 bits op SSD van 128Gb. Processor is i7-3770 3,4 Ghz. Intern geheugen 8 Gb.
Op het moederkaart zit een interne videokaart, volgens apparaatbeheer zou dat een Intel(R) HD Graphics 4000 moeten zijn.
Hoe wet ik nou of de videokaart in combinatie met processor, W7 en intern geheugen genoeg is om een video bewerkings programma te draaien zonder al te veel problemen?
Als ik kijk bijvoorbeeld naar Pinnacle 18 of 19 dan staat daar bijvoorbeeld dit:
DirectX 9 (or higher) graphics device with Pixel Shader 3.0 support like:
- NVIDIA GeForce 6 series or higher (CUDA enabled required for CUDA support)
- ATI X1000 series or higher
- Intel GMA X3000 series or higher
Hoe weet ik dat mijn desktop daaraan voldoet? Door een probeerversie te installeren?
Of is de Pc of videokaart bij voorbaat al wel of helemaal niet geschikt?
Alvast bedankt.

Lange Pier alvast bedankt,
Vraagje, wat bedoel je met GPU is me als leek niet zo duidelijk. Renderen weet ik weer wel.

Verder nog aanvulling van vereisten:
• 128 MB VGA VRAM; 256 MB or higher recommended, required for AVCHD, stereoscopic 3D & CUDA

• Display resolution: 1024 x 600 or higher

Graphic Processor Unit, de "videokaart" wat het niet is.

En de toewijzing voor het vram, wat van het intern geheugen wordt afgesnoept, kun je vaak instellen in de bios.
Niet in te stellen?, sommige merken hebben een heeel summiere bios, kijk met onderstaande tool of het erbij staat.
http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html

F1 in blijven trommelen bij opstarten, kijk bij devices en video, denk wel dat je het toewezen videogeheugen kunt zien en eventueel aanpassen.

Proefversie kun je altijd proberen, toch?

Bijlage is te openen waar geeft verder geen info.

Bios lijkt geen mogelijkheid te hebben om in te stellen.
Op tabblad video van Devices staat dit ingesteld op auto. Andere instel mogelijkheden zijn IGD PEG en PCI.

Het wordt een proefversie, die heb ik al ter beschikking om te proberen inmiddels. Laat het straks weten.

kijk anders ook eens op www.canirunit.com en zoek daar het programma op, die test of je systeem aan de minimum eisen voldoet.

Mijn mening 128GB ssd is erg krap al je aan videobewerking doet.
Die hd4000 zou op een redelijk laag HD niveau de beelden realtime in pinnacle te kunnen laten zien. De videokaart wordt niet aangesproken als de video uiteindelijk wordt gerenderd tot 1 geheel. Deze grafische kaart is geen hoogvlieger op het gebied van Full HD.

De SSD van 128 is inderdaad krap overweeg die te gaan vervangen naar 256. De genoemde site had ik ook al ontdekt maar daar staat Pinnacle niet bij of niet goed gekeken, alleen games voor zover ik kan zien.

Verder voor Lange Pier: Inmiddels Pinnacle 18 kunnen proberen maar daar krijg ik geen video te zien in het voorbeeld vak ik krijg wel het geluid maar verder een grijs vlak.
Het is wel duidelijk dat de GUP het programma niet aan kan.
Ik denk dat ik zal uit moeten uitzien naar een aparte videokaart.
De vraag aan de ervarings deskundigen onder jullie is dan ook wat kan ik het beste kopen in dit geval. ik heb het alleen nodig om eens een filmpje te editen maar zeker niet gamen. Youtube filmpjes draaien nu al goed ook in HD.
Ik weet dat ik moet kijken naar iets met DirectX 9 of hoger en een VGA geheugen van 256Mb en processor van 500Mhz? Mainboard heeft PCI Express x1 slot en een PCI EXpress x16 graphics slot.
Iemand een idee wat te zoeken wat genoeg is in dit geval?
Alvast bedankt weer.

Ik heb een radeon 5450 er in zitten die voor mij prima voldoet met cyberlink powerdirector 13 ultra. Is ook een proefversie van (inmiddels versie 14)

Een iets betere kan ik je wel aanraden, en hoeft nog niet eens een peperdure te zijn. Maar 1GB aan videogeheugen is wel aan te raden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan