Mijn internet is traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

ChillenDerWijs

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 sep 2010
Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik noodgedwongen mijn sitecom router moeten inruilen voor een TP-Link TL-WR841N omdat de Sitecom router het niet meer deed. Sindsdien is mijn internet erg traag. Ik heb UPC Fiberpower 30 via de kabel en als ik de speedtest van upc doe mag ik blij zijn als hij boven de 0.5 mbps komt. De router die ik gekocht heb is een gaming router en moet dus veel sneller kunnen dan wat ik nu heb. Toen mijn Sitecom router het nog deed had ik totaal geen last van traag internet.

Ik heb verder niets aan de instellingen veranderd. Alleen als ik een wireless security in wil stellen dan vind hij de router wel, maar heb ik geen internet meer en kan ik ook niet meer via de internet browser in de router komen. Ongeacht hoe vaak ik het probeer en hoe precies ik dat wachtwoord in typ (het is dus geen typfout).

Ik hoop dat ik het duidelijk heb omschreven en dat iemand mij misschien kan helpen. Ik heb overigens ook de modem al gereset, evenals de router meerdere malen.

Met vriendelijke groet,
Patrick

*update*

Een kleine update. Ik heb nogmaals de modem en router herstart en inmiddels is mijn download snelheid omhoog gegaan naar 7mbps en mijn upload naar 3 mbps. Ik kan nu in ieder geval normaal een you-tube filmpje kijken zonder dat het filmpje om de haverklap aan het bufferen is. Dus het gaat al een klein beetje de goede kant op.

Router TL-WR841N

Hallo Patrick

Ik heb ook problemen met mijn router, ik kan het draadloos gedeelte niet gebruiken, hij ziet hem wel en ben verbonden maar internet kan ik niet op.
Ik zie dat je een jaar geleden dat probleem had en ik vraag me af of het jouw al gelukt is om het draadloos gedeelte goed werken te krijgen, ik kan trouwens er wel op als ik de beveiliging niet aan zet.

Groeten Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan