Mijn IP-Adress veranderen [Ziggo]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senseye

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Hoi Helpmij'ers

Ik had maandag ziggo gebeld om te vragen of het mogelijk was om mijn ip-adress te veranderen (extern ip adress, zoals: 82.73.209.xxx) Ze zijden dat ze dit zelf niet konden doen en dat de enige mogelijkheid was om het internet er 2 tot 3 dagen uit te halen. Dus dat heb ik gedaan, en raad eens. Het werkt niet :(

Heb nogsteeds het zelfde IP-Adress, en heb het al heel lang en heeft aardig wat sporen achter gelaten. Nou is mijn vraag: is er enige mogenlijkheid om mijn IP-Adress te verdanderen, bijvoorbeeld met het modem ofso?

Alvast bedankt!

Nee, nog langer je modem uit laten staan, blijkbaar was je lease nog niet verlopen waardoor je wederom hetzelfde IP nummer hebt.
En wat bedoel je met sporen ? :D ... als je illegale dingen aan het doen bent, weten ze je toch wel te vinden ongeacht welk IP je hebt.

Nee, geen illegale dingen. Ben gebannen van een Game Site en ben bang als ik een nieuw account maak dat ik dan heel snel weer word gebannen, en bijvoorbeeld op andere forums staan nog topics met mijn IP-Adress er in (bvb voor Teamspeak) en deze Topics kan ik niet weghalen. Dus jij zegt dat ik mijn Modem er nog langer van af moet halen? Zal dat wel werken? Want ziggo zegt: 'Kans dat je een nieuw ip adress krijgt'

En hoelang zou ik hem er dan van af moeten halen?

Sluit je machine rechtstreeks aan op de modem (dus niet via een router) en zorg dat jou machine het 82.xx.xx.xx ip adres krijgt.
Ga dan naar start/uitvoeren/cmd en tik dan in "ipconfig /all" tussen de gegevens die je dan krijgt staat ook "Lease verloopt/Expires" (afhankelijk van de taal)

Tot die tijd moet je geen verbinding maken met het internet, dan moet je nog wachten totdat iemand anders het ip adres in gebruik krijgt en dat weet je dus niet :)

Eventueel kun je IPconfig /release intikken om meteen het ip adres vrij te geven en daarna te wachten totdat iemand anders het ipadres in gebruik neemt

Laatst bewerkt:
Dat zou ik niet durven zeggen, ik weet niet precies wat de leasetijd is van DHCP. Maar er zijn meer mogelijkheden: een proxy gebruiken ;)

Bedankt voor jullie antwoord, ik ga het proberen!

Dat is vaag, nu ik de router even uit had om de kabeltjes om te wisselen voor de lease tijd enzo heb ik een Ander IP Adress: 82.73.xxx.64

Zodra ik de linksys router er weer tussen zet veranderd hij weer naar: 82.73.209.xxx

Hoe los ik dit op? Want via de Router/Modem van Ziggo (waar ook de telefoon op zit enzo) heb ik een ander IP Adress.

Dat komt omdat je IP adres is gekoppeld aan je MAC adres, en dat is voor elk apparaat uniek.

Wel ff de vraag op opgelost zetten, Sens.

Oplossing:
De functie MAC adres clonen gebruikt in de router.

Ik heb precies hetzelfde ik deed wat Ellasar.
Ik heb dan ander IP doe ik alles terug dan heb de ik de normale IP weer?

Van dat Mac clonen snap ik niet vandaar dat ik even vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan