mijn laptop blijft steeds schokkend haken

Status
Niet open voor verdere reacties.

orvejo

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2008
Hallo kan iemand mij helpen met mijn laptop?
ik heb last van happerende muziek en video's.. ook bij online stream (youtube)
mn pc blijft soms ook lichtjes haken.. dan zie ik boven aan de vensters heel snel wel eens ''reageert niet'' staan..

ik heb bijna alles al geprobeerd van schijfcontroles, systeemherstel tot k-lite codecs tot vista codecs tot dx9.. niks helpt.

heeft er iemand tips?:confused: :D

Mogelijk, vertel eerst maar eens uitgebreid waaruit je machine bestaat en of dit probleem opeens kwam, of dat 't altijd al bestond.

ik heb een packard bell laptop met een
intel celeron m cpu 1.47ghz
geheugen (RAM) 894 (op de doos stond 1024)
32 bitsbesturingssysteem

ik heb er sinds gisteren heel de dag last van ik heb bijna alles geprobeerd
alles blijft lichtjes happeren van mn muziek tot de videos of vensters

ok ik ga het nu proberen..
ik meld wel als ik het heb gedaan

en ja, ik schoon me pc regelmatig heb ik vandaag nog gedaan

en ja, ik schoon me pc regelmatig heb ik vandaag nog gedaan

het is een slechte laptop met vista... je kan niet veel anders verwachten... aan deze post te merken heb je dus ook een virus scanner... ik heb er ervaring mee, deze laptop waar ik op zit heeft 512 ram en ik heb precies hetzelfde :P met vista. je laptop is gewoon niet goed en als jij bijvoorbeeld toevallig nog een virusscanner aan hebt (en vooral als hij scanned) dan vraag je gewoon om lag (schokkende muziek enzo :P)

ik heb een packard bell laptop met een
intel celeron m cpu 1.47ghz
geheugen (RAM) 894 (op de doos stond 1024)
32 bitsbesturingssysteem

ik heb er sinds gisteren heel de dag last van ik heb bijna alles geprobeerd
alles blijft lichtjes happeren van mn muziek tot de videos of vensters

...en hier draai je vista op?
Sterkte.

Je merkt het al aan de reacties, je systeem (laptop) is niet krachtig genoeg om Vista probleemloos en vlot te laten draaien. Zeker als er wat progjes geopend worden trekt hij het niet of maar net.

Ofwel een andere laptop/PC of een ander besturingssysteem (XP).

Grtz.

hij draait al bijna 2 jaar probleemloos op vista
zou het niet een beetje te laat zijn voor klachten/problemen?

Als je vindt dat hij goed draait op Vista dan moet je toch eens kijken wat de "storende factor" is op je laptop. Zijn dat onjuiste of verouderde drivers; software matige veronreiniging (spyware of spybots); draaien er teveel progjes op de achtergrond (check met start>>>uitvoeren>>>type msconfig>>>enter>>>tablad opstarten)

Grtz.

wat moet ikbij uitvoeren precies zetten?
en wat moet ik daarna doen

alvast bedankt

wat moet ikbij uitvoeren precies zetten?
en wat moet ik daarna doen

alvast bedankt

.....msconfig.....gevolgd door Enter.
Daarna klik je op het tablad opstarten en kijk waar overal een vinkje voorstaat.
Er kan doorgaans zonder gevaar heel wat uitgevinkt worden behalve je virusscanner.

Zet hier anders even een printscreentje van wat je ziet dan kunnen we je helpen.

Grtz.

Na 2 jaar kan de vrije schijfruimte hard geslonken zijn (vooral bij Vista) en een oorzaak vormen van je problemen. Hoeveel vrije ruimte heb je nog op je c schijf?

het zit in de bijlage (printscreen)

Bijlagen

• Naamloos1.jpg
    Naamloos1.jpg
    101,6 KB · Weergaven: 67
ik heb toevallig 2 laptops.. 1tje met vista 512MB en 1tje met vista 1GB, die van 1GB doet het perfect alles goed en top :thumb: alleen die andere die ik heb.... tja... dezelfde klachten als jou :P het komt omdat hij niet goed is en omdat hij van mijn moeder is :P die 300 MB kwijt is aan vista en dan 24^7 msn & virus scanners aan heeft helpt ook niet echt. bij mijn andere echter, heb ik gewoon geen overdreven programmas lopen en natuurlijk wel 512 MB extra. wat ik gebruik om processen te beeïndigen is: end it all hier de link: http://www.docsdownloads.com/Tier1/enditall.htm

heel handig, erkent door helpmij forum :P bij handige programmas. laat je niet afschrikken door de naam enzo. hij sluit geen besturings programmas af, zo is dat programma gemaakt. dus daar hoef je je geen zorgen over te maken...

als dit niet werkt weet ik het ook niet :P

ik heb net een externe schijf van 250 gb gehaalt dus ik ga daar alvast wat op zetten en kijken wat gaat werken

Ik heb met NOD32 een handmatige scan gedaan.. en het bleek toch om een virus te gaan,
meerdere zelfs.. op mn Java SE Runtime Environment

ik kon er 2 verwijderen .. (waardoor mn laptop iets beter ging functioneren) maar de rest niet.
Ik ga vista er weer opnieuw laten install. om 'em weer helemaal optimaal te laten functioneren..

Dus mijn vraag is min of meer opgelost..
maar ik sta altijd nog open voor tips

thnx& ciao ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan