Mijn laptop blijft vaak (niet altijd) hangen bij het laden van Windows XP.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lieke83

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 okt 2007
Hoi,

Ik heb een tijdje terug (4 maanden) op mijn laptop (Acer Aspire 5024 WLMi) windows XP pro geinstalleerd, omdat de Windows XP Home versie die erbij geleverd was erg traag werd, en opnieuw installeren hielp toen niets.

Nu heb ik echter het volgende probleem, en het gekke is dat het zich niet altijd voordoet.
Als ik mijn computer reboot blijft die bij het laden van windows (dat zwarte scherm met windowslogo en een blauw balkje wat heen en weer beweegt) hangen. Dit doet ie niet altijd, soms ging ie ook gewoon zonder problemen verder.
In heb in de veilige modus gevonden dat hij de ACPI Uniprocessor-pc niet kan laden, gevolgd door een hele waslijst dingen die die ook niet kan laden. Die dingen komen heel vaak terug, behalve de ACPI Uniprocessor-pc. Die staat er maar 1 keer in. (het lijkt daarna een loop te worden met wat ie allemaal wil laden, maar dat lukt hem dus niet).

Ik had als antivirussoftware Panda, en dat heb ik om te kijken of het daar wat mee te maken had afgegooid. Het probleem bleef zich voordoen. Nu heb ik er AVG opstaan, en nu lijkt het alsof ie minder vaak blijft hangen, maar het probleem is nog niet opgelost. Zonder antivirus heeft mijn computer het probleem ook nog.
Sinds ik er 3 dagen geleden AVG op heb geinstalleerd heeft ie een nieuw probleem, als ie dus niet blijft hangen, dan blijft dat blauwe balkje wel 5 of 6 keer haperen bij het op en neer gaan, soms lijkt ie te hangen, maar gaat ie na 2 of 3 seconden toch weer verder.
Prettig dat ie dus minder vaak blijft hangen, maar niet fijn dat ik er niet van op aan kan. De ene keer blijft ie 10 keer achter elkaar hangen, en de andere keer helemaal niet (alleen dat haperen dan). En ik heb echt niks veranderd.
Ik heb al een aantal keren de pc gestart met de laatst werkende instellingen, maar hij blijft dit probleem vertonen.

Spyware en/ of virussen heb ik niet, en ook niet gehad, want ik scan elke week mijn computer en hij heeft in al die 2 jaar dat ik deze laptop heb nog nooit iets gevonden.

De bios heb ik vorige week geupdate, maar daar lag het ook niet aan. Daar staat overigens niks in over powermanagement...heel vreemd.

Ook heb ik nog wat kleinere problemen (als ik mijn PC wel opgestart krijg), want vaak kan ik na het uitloggen, niks meer typen in het inlogscherm (om bv als andere gebruiker in te loggen). En hij heeft de neiging om als ik lang niks doe te gaan hangen. Niet in een screensaver, maar dan ben ik of de startbalk kwijt, of ik kan de muis niet meer bewegen. hij reageert dan niet eens meer op control-alt-delete. (elke keer weer anders, kan er geen pijl op trekken)
En als ie op accu staat, schakelt ie na een paar minuten het beeldscherm uit, en dan wil dat niet meer aan als ik hem weer wil gebruiken. (hij schakelt zichzelf niet uit, terwijl ie dat wel zou moeten doen)

Al met al: Ik wordt dus een beetje heel erg gek van mijn computer!!!

hopelijk kan iemand mij verder helpen, want mijn vader en mijn buurman (beide uit de ICT wereld) weten het niet meer.

groetjes,
Lieke

Een hele voor de hand liggende vraag zou zijn: heb je de moederbord drivers wel geinstalleerd nadat je Windows erop hebt gezet?

hoi,

Ja, dat wel. Ik heb namelijk de benodigde drivers voor die ACPI processor-pc uitgezet en toen kreeg ik als ik de computer alleen maar aanzette al een blue screen.

voor mij is de oplossing deze keer simpel (maar wel duur) geweest, want ik heb een nieuwe laptop gekocht.

Ik had ook andere, niet softwarematige problemen met mijn oude, omdat de toetsen los gingen zitten en afbraken door intensief gebruik (zijn er wegens een drinkongelukje allemaal afgemoeten om schoon te maken).

Aangezien 2 IT-ers uit mijn prive omgeving niet wisten wat ze ermee aan moesten, vermoeden we een probleem met windows XP pro op een Acer.
Een een tweede reden kan zijn dat er een jaar geleden toch wat drinken in de machine terecht is gekomen wat nu roest geeft en dus problemen.

De laptop wordt nu helemaal geformatteerd, en zo gaan ze proberen erachter te komen waarom hij zo moeilijk deed, maar omdat de g en de h afbraken, heb ik een nieuwe gekocht.

voor mij is het probleem dus opgelost, maar bij deze vraag kun je niet een oplossing vinden van een opstartprobleem

grtz
Lieke83

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan