Mijn laptop gaat aan en uit!!! Zucht...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nadia01

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2006
Haii,

Mijn laptop doet ineens vreemd! Ik doe m aan en hij start even dan krijg ik de tekst te zien met windows normaal starten ..... sec resterende voor het opstarten en dan gaat ie weer uit en begint ie opnieuw en dit doet ie constant zucht....

Wie o wie kan mij helpen aub!! Alleen sind vandaag dioet ie zo! Normaal doet ie het geweldig!!

P.s ik ben nu op een andere computer ;)

Misschien wat omslagtig maar ik zou de boel goed formateren zodat ie echt virus vrij is en dan opnieuw instaleren.

gr marco:thumb:

Dat is het noujuist:evil: hhaha Ik kan m niet opstarten, dus ik kan ook niet formatteren :)

Hallo Nadia01.

Lijkt er op dat er bestanden/directories beschadigd zijn op de hd.
Lees mijn handleiding hiervoor goed, of print die uit.

Zorg er wel voor dat de bios zo is ingesteld dat de pc kan booten van de windows installatie cdrom.

Groetjes Erik Rothuis

Enige jaren gelden is een virus in omloop gekomen dat precies dit opstartprobleem veroorzaakte. Ik ben de naam kwijt, maar weet wel dat het lastig te verwijderen was. Met
wat fantasie en Google is het wellicht nog te achterhalen. Verder kan ik mij ook voorstellen dat een up to date virusscanner het dedecteert.

peer2 zei:
Enige jaren gelden is een virus in omloop gekomen dat precies dit opstartprobleem veroorzaakte. Ik ben de naam kwijt, maar weet wel dat het lastig te verwijderen was. Met
wat fantasie en Google is het wellicht nog te achterhalen. Verder kan ik mij ook voorstellen dat een up to date virusscanner het dedecteert.

Na nogmaals lezen van het probleem van de TS denk ik dat ik het verkeerde antwoord gegeven heb. Bovenstaande gold wanneer windows reeds was opgestart en niet tijdens het opstarten. Met excuses voor de te snelle reactie.

schroef je harde schijf eens los en daarna weer goed aan, vast is vast. en reseat je geheugen ook eens. als je naar de bios gaat heb je dan ook de reboot problemen?

hoe doe je dat je geheugen resetten????

en dat vaste schijf vastschroeven???:)

Allemaal bedankt voor het meedenken jullie zijn top:thumb:

Hallo Nadia01.

De bios is een stukje software wat vast op je hooftprint van je computer zit. Dit zorgt voor de goede koppeling tussen de electronische onderdelen (Hardware), en het besturingsysteem (dos, windows, linux, beos, macos, enz).

Hier in geef je ook aan waarvan de computer moet opstarten, en in welke volgorde. Normaal gesproken wordt er opgestart van de hardeschijf, maar het is ook mogelijk om van cdrom, disketten, usbstick op te starten.

Zelf zet ik de opstart volgorde altijd als volgd diskette, cdrom, harddisk. Zit er dan geen diskette en cdrom in het station, start de computer gewoon van harddisk.

Maar om een lang verhaal kort te maken, als je van het woord bios al nog nooit gehoord hebt is het niet verstandig om daar wijzigingen in aan te brengen. Dus adviseer dan ook om de pc ter reparatie aan te bieden. Laat u wel van te voren adviseren over de kosten, en spreek af als het duurder mocht worden dat u daarvan op de hoogte gebracht wil worden.

Groetjes Erik Rothuis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan