mijn laptop gaat niet op het netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertjoo

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2004
Hoi allemaal..
Ik heb sinds kort een nieuwe laptop: Acer aspire 5520 AMD Athlon
64X2 Dualcore met 3 gig geheugen.
Alles onder windows vista home premium oem versie:D
Het internet gaat draadloos via de router waar t netwerk op draait.
Alleen kan ik ,wat ik voorheen wel, kon nu niet!
Mijn andere PC's zien in het netwerk en de printers gebruiken:confused:
Waar zit de fout?:shocked:

Laatst bewerkt:
Dag Gertjoo,

Bij mij net hetzelfde probleem: gisteren heb ik ongeveer dezelfde vraag gesteld in de thread 'Nieuwe laptop met Vista in thuisnetwerk'. Wel internet maar geen andere pc's of printer te zien in 'Netwerkcentrum'.
Blijkbaar is het ook een moeilijk probleem want net als bij jou is er nog geen enkele reactie gekomen op mijn vraag.

Phal

Hoe heb je je netwerk ingesteld?
Je moet het in elk geval niet op openbaar hebben staan, want dan zie je inderdaad nix in je netwerk en kunnen ze jou ook niet zien.

Netwerk staat ingesteld als particulier (thuisgebruikers)
Dus normaal gesproken zou het moeten werken; ware het niet dat ik alleen de laptop zie.
Als ik op mn andere pc zit zie ik de laptop wel en de rest ook.
Maar die draait onder windows xp proffessional.
Ik weet t echt niet wat ik nu verkeerd doe.
Waarom verkopen ze geen nieuwe spullen zonder vista?
Waarom mag je dat zelf niet bepalen?

Dag Gertjoo,

Bij mij net hetzelfde probleem: gisteren heb ik ongeveer dezelfde vraag gesteld in de thread 'Nieuwe laptop met Vista in thuisnetwerk'. Wel internet maar geen andere pc's of printer te zien in 'Netwerkcentrum'.
Blijkbaar is het ook een moeilijk probleem want net als bij jou is er nog geen enkele reactie gekomen op mijn vraag.

Phal

ik ben dus niet de enige die dit problem heeft:o

zitten alle kabels ook goed ingestoken (kan soms dat iemand die eruit heeft gedaan om wat "op te lossen" maar vergeten ze erin te doen :p)

en bij mij staan de andere pc's/ pc onder netwerkcentrum>computers en apparaten weergeven.

Netwerk staat ingesteld als particulier (thuisgebruikers)
Dus normaal gesproken zou het moeten werken; ware het niet dat ik alleen de laptop zie.
Als ik op mn andere pc zit zie ik de laptop wel en de rest ook.
Maar die draait onder windows xp proffessional.
Ik weet t echt niet wat ik nu verkeerd doe.
Waarom verkopen ze geen nieuwe spullen zonder vista?
Waarom mag je dat zelf niet bepalen?
sorry voor dubbelpost, maar bij dell kan je een nieuwe pc(die je daar dus koopt) een downgrade laten ondergaan, zodat je XP hebt. Er zullen wel andere van zo'n sites zijn, waar je dat ook kan, maar ik weet alleen dell :o

Laatst bewerkt:
Dag Gertjoo,

Zoals reeds gemeld, zat ik met hetzelfde netwerkprobleem als jij. Ik heb het zelf kunnen oplossen: het was Norton Internet Security die verhinderde dat de pc's elkaar konden zien. De firewall van Norton kan je instellen zodat 'vertrouwde computers' wel toegelaten worden. Door daar het MAC-adres van de nieuwe laptop in te vullen, werkte het netwerk weer zoals het hoort: op de nieuwe laptop verschijnen alle pc's van het netwerk en op elk ander toestel (met Windows XP) is ook de nieuwe laptop zichtbaar.
Misschien kan dat bij jou ook de oplossing zijn?

Lijkt me iets om uit te proberen.
Ik ga er mee aan de slag.
Je hoort van me hoe het is afgelopen
In ieder geval bedankt voor je hulp:thumb:

En ja hoor. Na veel gepuzzel en gezoek is het gelukt.
Ik kan weer bij al mn bestanden en foto's komen.
Alles werkt weer zoals t hoort
Hartelijk bedankt voor je hulp.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan