Mijn laptop is traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yussiboy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 okt 2007
Hallo allemaal.

ik heb een acer aspire 3620 met het besturing Windows Xp prof.

hij word constant traag zo wel met internet en iets openen zo als een programma.

waneer ik ga internette loopt die vast ook tijdens muziek luisteren of een ander programma te gebruiken.

Hij word ook gauw warm. ik heb mijn laptop 2 jaar.

ik heb alles geprobeert om het te fixe maar lukt niet ik heb vaak nieuw xp geinstaleerd maar toch is het de zelfde probleem. dus de probleem is hij loopt vast en word traag.

wat kan ik doen wie kan mij helpen??

Zelfde Probleem, maar opgelost

Hoi Yussiboy,

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Dat had verschillende oorzaken en het is moeilijk aan te geven wat dan voor jou zou kunnen gelden.
2 jaar oud is niet oud hoor. Mijn laptop is al ruim 3 jaar oud en heeft al heel wat overleeft.

Het warm worden is redelijk normaal. Waarschijnlijk heb je een AMD processor. Ligt er ook aan wat je aan het doen bent. Spelletje spelen, muziek luisteren of filmpje kijken zal ervoor zorgen dat hij warm wordt.

Traag worden kan meerdere oorzaken hebben maar voor mij zijn de bekentste
- Een Symantec/Norton virusscanner
- Veel software installeren

Vooral de Symantec/Norton scanner heeft er een handje van de boel enorm te vertragen.
Het installeren van veel software betekent tegenwoordig ook het installeren van onbekende services. Die eten ook weer resources.
Hoeveel werkgeheugen heb je? Uitbreiding zou het probleem kunnen verlichten.

Om kort te gaan, ik draai niet meer op op XP, maar ben terug naar win2000.
De vertraging door Symantec/Norton neem ik voor lief. Is gewoon een prima scanner.
Voor de rest gewoon voorzichtig zijn met het installeren van verschillende programma's.

Oh ja, een virus kan ook het probleem zijn, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk gezien de her-installaties. Virusje in je backups?

Succes.
Fitymi

Hey fitymi bedankt voor je reactie.

ik gebruik zelf een nod32 virus scanner, en ik gebruik mijn laptop voor meest muziek downloade en Interne msene en soms game..

Mijn huidige beslag van Geheugen is 60 Gig ik heb mischien 20% GEBRUIKT dat kan niet de rede zijn toch...

ik heb vaak nieuwe xp geinstaleerd, Maar zonder back Up, ik verwijder geheel gewoon, ik formateer alles en instaleer gewoon een nieuw systeem zegmaar.

is er niet een geheugen balke kapot?
want anders zou ik het raar vinden..

is er niet een geheugen balke kapot?
want anders zou ik het raar vinden..

Wat je kunt proberen is je laptop op virus en spy/adware scannen. en daarna de boel opschonen met Ccleaner, en daarna de harddisk(s) defragmenteren. En dan eens kijken wat hij dan doet.

Laatst bewerkt door een moderator:
ja dat kan ook en als dat niet werkt..

dan zou ik hem formateren als ik jou was...en windows er opnieuw opgooien..

laptop conterleed de c schijf

Hallo allemaal
wat kan ik doen mijn laptop Conterleede bij het aan zetten de C schijf
alvast bedankt Marijke

Laptop traag en conterleerd de C schijf

Hallo gast0701
ik heb van alles geprobeerd de schijfdefragmentie gedaan en Tweaknow regcleaner gedaan toen ben ik in windows verkenner gegaan en daar ben ik naar eigenschapen voor lokaal station volume op fouten controleren
maar dat heeft niet geholpen
wat kan ik nu nog doen
alvast bedankt Marijke

Laatst bewerkt door een moderator:
het ligt aan de hardeschijf.

koop een andere hardeschijf met 7200rpm.

ik had dezelfde laptop en mijne was ook na 2 jaar heel traag. heb wel 10 x opnieuw windows xp opgegooid.

andere hdd aangeschaft en probleem is opgelost

Bedankt

Hallo Benosman
Bedankt dat ga ik morgen gelijk doen
Groetjes Marijke

Mocht het probleem blijven bestaan, maak dan even een eigen topic aan.
Je kickt nu een vraag uit 2007 omhoog.
Dit topic gaat dicht.

Succes met je probleem verder. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan