Mijn laptop kan geen draadloze netwerken meer vinden. (geen verstand van laptops)

Status
Niet open voor verdere reacties.

kauwd

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2011
Hallo,

Mijn laptop ( asus x5qs ) kan geen draadloze netwerken meer vinden, het lampje voor wifi verbindingen brand niet en knippert ook niet. Met een kabel heb ik wel internet, en als ik bij apparaat beheer kijk staan mijn netwerkadapters allemaal aan, eerst stond daar ook bluetooth tussen maar dat kan ik ook niet meer vinden. als ik via cmd ipconfig invul staat er "medium ontkoppelt".

Help mij asjeblieft.

Staat de draadloze netwerkkaart wel aan?

FN + ??

Inderdaad, bij veel laptops moet je het draadloze gedeelte inschakelen. Dit gaat soms met een combinatie van de FN toets + een andere toets of er is een aparte toets voor.

Daar eerst naar kijken want zoals je zelf al zegt brand het WiFi lampje niet wat dus aangeeft dat draadloos niet ingeschakeld is !!

kauwd : welkom bij de Helpmij!

................als de Fn opties niet werken, dan voer je systeemherstel uit naar een darum van vóór de ellende begon, enne, ik weet héél zeker dat er niet stond "medium ontkoppelt", dat heb jij niet gelezen en zal je ook nooit gaan lezen.

Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt voor het reageren allemaal, Ik heb geprobeert om met de fn toets de netwerkkaart inteschakelen maar dat werkte niet. Dus toen heb ik systeem herstel uitgevoerd naar eergisteren (vandaag begonnen de problemen namelijk). maar nu werkt de fn toets wel met het scherm dimmen en verlichten maar voor alle anderen functies niet.

Ik weet niet hoe die functies heten, maar de functies die het doen zijn ; slaapstand die met die Zz onder de f1 toets, de toetsen van het dimmen en verlichten onder de f6 en f5 toets en het scherm uitzetten onder f7 toets. alle andere functies werken niet en dat zijn de functies ; wifi inschakkelen die met die toren en die streepjes ervandaan onder f2 toets, wisselen tussen beamer en normaalscherm f8 toets, doorspoelen terugspoelen en pauze play onder de f10 f11 en f12 toetsen, en dat was het wel zo'n beetje.

Ik ben nu al een tijdje aan het zoeken en ik zie dat er een zeker progamma opstaat dat 'Bluetooth Suite' heet als ik daarop klik gaat mijn laptop zoeken en kan niks vinden maar als ik de bestandlocatie open vind mijn laptop wel allemaal bestanden. Wat ik dus vreemd vind is dat ik eerst via apparaatbeheer ook bluetooth netwerkadapters of iets in die richting kon vinden en nu kan ik die ook niet meer vinden. heeft het daar mischien iets mee temaken?

Ik zou het je zo 1,2,3 niet durven zeggen. Het handigste ga e nu naar de site van Asus en download je daar de benodigde drivers en intslalleert deze nogmaals.

hartelijk bedankt voor het reageren, inderdaad de benodigde drivers miste hartelijk dank voor alle hulp,

-voor de media keys aan de linkerkant van je toetsenbord moet je een naar "C:\Program Files (x86)\ASUS\ATK Package\ATK Hotkey\HControl.exe" en daar op klikken (als je het in je startup folder gooit start het niet vanzelf op helaas)
-het wifi signaal van deze laptop is (heel, heel, heel) erg slecht op een meter van de router heb je 2 balkjes ontvangst, maarja dat krijg je in zo'n prijsklasse met zulke fantastische hardware (of wifi kaart na), je kan ervoor kiezen om hem aan de kabel te gooien (zowieso beter vooral bij spellen) of een wifi repeater in de buurt te zetten (dat ga ik zelf proberen als ik weer geld heb.., aangezien mijn 30 meter lange kabel die door het huis ligt toch wat vervelend is..)

Als EDIT op de laatste reactie, ik had het fout heb wat rond gekeken, waarschijnlijk is het zo dat je antenne van je wifi los zit (dus niet goed met je netwerkkaart verbonden is (de antenne loopt van de kaart het scherm in aan 2 kanten).
Die media keys moet je de driver voor updaten (de ATK driver dus op de website van ASUS)

Edit: toegevoegd '(de ATK driver dus op dewebsite van ASUS)'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan