Mijn laptop start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

gcjvanbeek

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2006
Sinds gisteravond start mijn Fujitsu Siemens Amilo Xa 2528 niet meer op.
Als ik het systeem aanzet gaan wel lampjes branden, zie ik dat er pogingen worden gedaan om de harde disc en CD te lezen, maar er gebeurt niets. Deze pogingen blijft het systeem herhalen, maar start niet door.
Vreemd is ook dat bij een herhaalde poging om het systeem opnieuw aan te zetten, ik niet in setup kan komen (f1). Ook in de veilige mode starten door op f8 te drukken werkt niet.
Opmerkelijk is dat de fan maximaal werkt.
Weet iemand wat dit fenomeen inhoud?
Suggestisch zijn meer dan welkom.

gvb

Hallo,

Misschien is de harde schrijf gecracht. Of dat alle opstart/systeem bestanden er af of beschadigd zijn.
Probeer je computer anders eens op te starten met Ubuntu als je dat hebt.

Mvg,

Martin de Groot

hallo
probeer ook eens windows opnieuw te instaleeren via back-up of windows dvd.
maar je kan ook overstappen op ubuntu www.ubuntu.com even alleen een dvdtje brande of via usb booten

Hallo

Kun je wel nog in de b.i.o.s. komen ??? Meestal [F2] of [DEL].

Je vermeld ook ... "ik niet in setup kan komen (f1)" deze toetscombinatie zou het ook kunnen zijn , maar meestal niet.

"Opmerkelijk is dat de fan maximaal werkt."

"Weet iemand wat dit fenomeen inhoud?"

Indien al het bovenstaande niet werkt , dan ruikt dit verdacht veel naar een langdurig oververhit systeem.

De meest voorkomende oorzaak is het niet op regelmatige basis stofvrij maken.

Peter

als ik af en toe me laptop opstart blaast hij ook heel hard en soms blijft hij er in hangen ... maar hier kan het het geval zijn dat het opstart systeem vast loopt dus blijft hij bij jou hard blazen.

F2 werrkt ook niet

:confused:Dames en heren,
De bios opstearten via f2 werkt ook niet. Bij dit systeem is het naar mijn beste weten f1.
Het lijkt erop dat het systeem een normale boot wil doen, eerst naar de H disc kijken en daarna naar de CD, maar dat blijft die doen. Vreemd is echter dat het systeem op geen enkele functieknop of knoppen combinaties reageert.
Ik zit dus nog steeds met het probleem.
Andere ideen?
gr,gvb

Heb je misschien toevallig het opstart cd'tje van je pc nog?
als je die hebt probeer hem daarmee optestarten.
of instaleer windows opnieuw misschien helpt dat,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan