Mijn laptop start niet meer wat nu??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Royke007

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2010
Hallo

Ik heb een HP pavilion entertanment pc.Als ik hem opstart dan start hij tot windows geladen is en dan valt hij uit het niets uit.Als ik hem daarna weer wil opstarten dan doet hij helemaal niks meer.Ik heb als zo'n beetje alles aan de laptop vervangen , het moederbord , het geheugen , de hardeschijf enz enz maar het probleem blijft zich voor doen.Ook heb ik hem helemaal schoon gemaakt en nieuwe koelpasta erin gedaan maar krijg hem gewoon niet aan de praat.Ook een hard reset gedaan met het zelfde resultaat.

Wie weet wat er evt aan de hand kan zijn , want ik kom er niet meer uit :confused:

Grtz Roy

Welkom op Helpmij!

Wat heb je allemaal precies vervangen?
als je weet wat je niet hebt vervangen dan zou daar het probleem kunnen zitten.

Nou echt alles

moederbord , hardeschijf , prosessor , geheugen , alle kaartje intern , de batterij voor de bios , de brander , enz gewoon echt alles is vervangen had denk ik beter voor dat geld een nieuwe kunnen kopen haha

ik zou zeggen: bekijk effe de bekabeling, misschien dat die doorgebrand is door de temps?

kijk ook best effe voor de CPUkoeler en andere koelers om die eventjes uit te blazen?

en moederbord vervangen? is het wel een laptop en geen desktop? (voor zover ik weet krijg je bij de meeste HP laptops de behuizing niet meer goed toe als je het MoBo vervangen hebt

Laatst bewerkt:
Ja de kabels zou ik idd nog wel kunnen nakijken en de koeler is schoon geblazen en de ventilator die erin zit is ook vervangen dus te warm kan ie niet worden want zover komt ie niet eens om ook maar een beetje warm te worden zeg maar.

Oja en het is idd een laptop geen desktop en ik krijg hem gewoon met een beetje geklooi weer goed dicht.

kan dus ook zijn dat je bij het toestoppen gewoon een contactje verbuigt/een kabel klemzet waardoor ie niet meer goed kan werken.

Hallo

en ik krijg hem gewoon met een beetje geklooi weer goed dicht.

Alles past maar op een manier , en dient soepel in elkaar te klikken , glijden , etc...

Start deze portable eens op zonder harddisk en zonder batterijpack.

Tijdens de p.o.s.t. , ga dan in de b.i.o.s.

Blijft deze p.c. dan wel draaien , of valt hij ook uit ???

P.s. uiteraard heb je de heatpipe ook stofvrij en zuiver gemaakt.

Peter

Oke alle kabels nagekeken en dr is niks aan te zien.heb ook nu de accu van de laptop eruit gehaald en de HD eruit gelaten en naar de bios gagaan en nog valt de laptop na ongeveer 20 sec uit

Hallo

Dus ... controleer de koeling .

Koelblok/koelvlak maakt vermoedelijk geen (goed) kontakt met de c.p.u.

Kun je snel controleren ... beetje koelpasta op de c.p.u. core , monteer koelblok , demonteer koelblok , indien de koelpasta plat is gedrukt ---> ok , indien niet , controleren waarom niet.

Indien dit o.k. is , kan het de c.p.u. cooler zijn (geeft geen pulsen af naar het motherboard) dit komt heeeel zelden voor .

Peter

Nou ik heb alles nagekeken en alle koelpasta is gewoon plat gedrukt.Ik heb even met een computerzaak gebeld en hun vermoeden gewoon dat het de voeding is van de laptop.Dus die ga ik eerst een vervangen en dan kijk ik wel weer verder als het dat niet is dan haal ik me wel een nieuwe laptop

Maar ik wil iedereen toch bedanken voor de snelle reacties

Grtz Roy

Hallo

Neem de laptop mee naar de winkel , en probeer het ter plaatse met hun voeding ...

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan