Mijn laptop word steeds warm!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lucaboy28

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2013
Hallo allemaal,

zoals jullie kunnen zien aan het onderwerp, mijn laptop word best warm!

Ik heb al meerdere keren Speedfan gebruikt, maar het domste geval is, ik heb Intel Core i5, en ik kan mijn fans niet aanpassen.
BIOS laat me ook niks zien over het aantal RPM van mijn fans en/of hoe ik het kan aanpassen.

Ik heb al eerder een cooling pad gehad, na 1 dag direct terug gestuurd met de redenen ;

1) De temperaturen veranderde niet.
2) Nutteloos, laptop gleed ervan af, en de aantal RPM van de fan waren te laag.

Ik heb zo veel dingen geprobeerd, en niks hielp.
Dit zijn mijn specifitatie's :

Intel Core i5 - 2450m
CPU 2.50GHz
4GB Ram
500 GB HDD (intern)
64 Bit
Windows 7

Ik heb gelezen dat Intel Core regelmatig zulke dingen zoals Overclocken en fan RPM dingen blokkeren.
Ik heb serieus help nodig.
Mijn temperaturen lopen soms op van 90 graden, tot bijna 105/110
Maar in die gevallen speel ik meestal heavy games, o.a. Battlefield 3, GTA IV.

Ook als ik op het web ben, word ie gemakkelijk 70 graden.
Mijn laptop is HELEMAAL uitgezogen, alles, zelfs het moederbord, de fan, alles!
Ik ben van plan om de winkel te bellen waar ik hem heb gekocht, maar ik zou graag wat advies willen.

Ik hoop dat er iemand is die een optie heeft!

Vriendelijke groet, Luca

Laatst bewerkt:
welk merk en type is het ?
vaak vind je bij de fabrikant werkende tools om aanpassingen te doen.

Nou, sinds ik de laptop heb open gemaakt, zal de garantie wel weg zijn.
BCC vertelde me dat hun konden zien of ik de laptop had open gemaakt, door een bepaald rubber soort bij de schroefjes, dus ja, de garantie zal er wel af zijn, sinds ik toegang had tot het moederbord.

+ Alles op die ASUS website heb ik allemaal al eens geupdate.

Ik heb dat programmatje net erop gezet, het is alleen mogelijk om te overclocken, maar er staat niks over FAN SPEED, al hoewel ze dat aangeven op hun site.

Ik heb echt geen idee wat ik moet doen..

tja, wat zoeken ej, ik heb alleen ervaring met msi-tools, en die kan ik gebruiken om mijn i7 aan te sturen.

Hallo

"Mijn laptop is HELEMAAL uitgezogen, alles, zelfs het moederbord, de fan, alles!"

Heb je ook de heatpiperadiator op zuiverheid gecontroleerd ??

Indien niet , dit uiteraard doen ...

Let op met het gebruik van stofzuigers ...

Veel (alle) hedendaagse stofzuigers zijn dubbel geisoleerd , en dus niet meer geaard.

De vorming van statische elektriciteit is dus meer dan realistisch. (zeker met dit warme droge weer)

Meestal zuigt men via de exhaust opening , waarbij eventueel aanwezig stof nog verder comprimeert , en in plaats van verbeteren , verslechtert men de situatie.

Het vlotst/eenvoudigste werken , vindt ik persoonlijk nog altijd d.m.v. luchtdruk.

De meeste laptops dienen zelfs niet te worden geopend op de beschreven manier <-- "BCC vertelde me dat hun konden zien of ik de laptop had open gemaakt,"

Hier staat beschreven hoe :

http://www.helpmij.nl/forum/showthr...r-op-letten-!?highlight=laptop+stofvrij+maken

Temp. monitoring op een laptop moet volgens mij lukken d.m.v. (HWMONITOR) , of ( Notebook Hardware Control (NHC))

Peter

Laatst bewerkt:
"Heb je ook de heatpiperadiator op zuiverheid gecontroleerd ??"

Dat heb ik gedaan, alles is uitgezogen.

De meeste laptops dienen zelfs niet te worden geopend op de beschreven manier <-- "BCC vertelde me dat hun konden zien of ik de laptop had open gemaakt,"

Nou, daar geef ik je niet helemaal gelijk..Er is geen ENKELE manier waarop je het kunt verbergen, BCC heeft bij mij bepaalde schroefjes erin gezet, zodra ik die eruit draai word er bepaald rubber kapot gemaakt, ergens aan de onderkant van de schroefjes, of aan de zij kanten, er was en is geen enkele manier om dat verborgen te kunnen houden.

Als ik hem nu naar BCC zou brengen zou ik hem binnen 1 week terug krijgen met de oplossing ; Garantie is ervan af, omdat je hem hebt open gemaakt.

Ik ben van plan om koel pasta te gaan halen, kost maar 5 euro, of 6, maar het blijkt goed te werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan