Mijn laptop ziet mijn Sony Digital Handycam DCR-PC9E niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.

julesyeah123

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2013
Hallo,

Zoals de titel luidt, ziet mijn laptop mijn Sony Digital Handycam DCR-PC9E niet...
Ik heb dus die filmcamera en die is vrij oud, 2001.
Nou heb ik vroeger altijd goed gewerkt met mijn camera + mijn laptop en die software.
Helaas doet hij het nu niet meer.
Toen ik mijn filmcamera kocht zat daar de software EasyCap bij met een Easycap kabel.
Als ik mijn camera aansluit aan die usb en dan de usb in de pc stop, ziet mijn laptop hem niet.

Ook als ik die software EasyCap download op mijn pc ziet hij het programma ook niet.
Als ik hem opnieuw probeer te downloaden staat er dat hij er al op staat en dat ik hem alleen kan verwijderen en dan weer opnieuw downloaden, ook dit lukt niet.

Op de softwaredisk staat dat hij het doet op Windows 2000 - Windows XP - Windows Vista.
Vroeger werkte ik altijd met mijn laptop met Windows Vista, helaas heb ik daar laatst Windows 7 op laten zetten dus daar kan ik niet mee werken.
Nu probeer ik het op mijn Windows XP Laptop en dan doet hij het niet.

Een paar dingen over mijn camera:

* Hij werkt op cassettes, maar foto's zet hij op de SD kaart die d'r in zit.
* Er is aansluiting voor de Rode-Gele kabel en voor de USB van de camera.

Kan iemand mij helpen?

even terug naar de grabber, deze moet geconfigureerd worden (OHCI Compliant Host Controller) en als administrator gerund worden ( zie apparaadbeheer)
zorg dat je de juiste driver hebt geinstalleerd (voor win7 32 of 64 bit)
er zijn tal van discussies/tutorials hierover, met een beetje googlen moet het lukken

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan