Mijn mac doet geen updates meer

En wat heb je al geprobeerd?
Heb je al iets gevonden?
 
Vrouw of man? Dat doet er toch niet toe ;)
Ik denk dat je met zoeken naar "How to upgrade macOS" al een eind komt.

Je hebt nu 10.12 en je moet minimaal 10.15 hebben.
 
Wat gebeurt er als je op “software-update” klikt….. :)
Als er niets wordt aangeboden, dan ís er ook niets.
 
Volgens je specs moet je toch zeker naar Big Sur kunnen upgraden (11.7). Dus Catalina (10.15) mag geen enkel probleem zijn. Ik heb een Mac Air uit 2013 met 4GB en die draait ook Big Sur.
 
Ik wil verbinding maken met mijn router
wat heb ik nodig ? en wat is de prijs ?
 

Bijlagen

  • MAC SIERRA.jpg
    MAC SIERRA.jpg
    335,9 KB · Weergaven: 9
Wifi of een netwerkkabel die je in je Mac plugt.
 
Hè? Je hebt neem ik aan toch internet? Dan heb je ook verbinding met je router. Die kun je vast via het op de router vermelde IP adres benaderen met een browser. Kost niks extra’s :). Of bedoel je wat anders?
 
Het is de mac van mijn vriendin, zelf gebruik ik windows waarmee ik gewoon eeen internetkabel kan gebruiken van router naar mijn pc.
Bij de mac zijn alleen usb c poorten.... voor een harde schijf te koppelen moest mijn vriendin extra hub kopen.
nu vraag ik me af als ik ergens een internetkabel kan vinden die ik gewoon in de router plug met aan de andere uit einde usb c..
ik hoorde al dat ik een adapter moest aanschaffen om verbinding te maken met haar mac.
ik weet het gewoon niet want ben thuis in mac...
Mijn vriendin dacht dat ze wireless updates kon doen, na wat googlen kwam ik te weten dat ze met internet verbinding moet maken met een kabel; zodus wireless lukt dat niet.
Mijn vraag is duidelijk welke kabel of adapter moet ik kiezen zodat geen miskoop doe.
Alvast bedankt voor de hulp
Frank
 
Wat heb je al gevonden voor adapter? Als je het ons laat zien, dan kunnen wij meekijken.
 
Alle kabels nl, en eenmacshop gemaild
Chatp 3 en google gebruikt.
en de keuze tussen kabel voor route- en uiteinde USB C OF EEN Adaper naar usb c blijkt moeilijke keuze
sommige maccs hebben ook andere poorten
zodus had graag het weten wat ik nu duidelijk moet bestellen en dat het werkt omdat de adaper drivers moet downen die compact zij met de mac.
denk je echt dat ik geen zoek werk doe ?
ik vergelijk verschillende meningen !
 
Laat even weten wat je gevonden hebt? Dan kunnen we kijken of je op het goede spoor zit, zodat je dat kan bestellen.
 
Het moet ook gewoon mogelijk zijn via Wifi. Dus in principe geen kabel nodig
 
Mijn vriendin dacht dat ze wireless updates kon doen, na wat googlen kwam ik te weten dat ze met internet verbinding moet maken met een kabel; zodus wireless lukt dat niet.
Ik heb alle recente upgrades van Mac OS gewoon via de Wifi gedaan. Geen idee waarom daar een kabel voor nodig zou zijn.

Volgens deze link is MacOS Ventura nog compatibel met je type MacBook, je hebt minimaal Mac OS 10.12 nodig om te kunnen updaten en die draai je.

Probeer op deze pagina eens de link naar MacOS Ventura onder het kopje "De App Store gebruiken": https://support.apple.com/nl-nl/102662
 
Terug
Bovenaan Onderaan