Mijn Mac "draaait" nu volledig op Windows XP en ik wil terug naar MAC

Status
Niet open voor verdere reacties.

FredWil

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2013
Omdat Windows XP nu veel problemen veroorzaakt op mijn MAC wil ik deze opnieuw (her) installeren met OS X
Toen via Bootcamp de gehele schijf gepartitioneerd voor Windhoos.

De situatie zoals we er nu voorstaan:

CD met OS x van Apple in het apparaat.
Na opstarten (al dan niet met de ingedrukte toetsen C of D) start het toch op in Windows
en blijft hangen in het veiligheids- (zwarte) scherm met de bekende vragen met welke
besturingssysteem je wil doorstarten. Echter met geen enkele optie wil er doorgestart worden.

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt, Fred

Als je bij het aanzetten de ALT toets inhoud, kun je kiezen waarvan je wil opstarten, het bootmenu. Alle opstart partities komen dan in beeld, zo ook de DVD. Staat de dvd er niet bij, terwijl deze wel in de dvd speler zit, dan is de dvd niet bootbaar.

Bedankt, ben nu iets verder gekomen, nu wil ik met de opstartschijf erin + indrukken van C
het vergeten wachtwoord instellen, maar de PC start alleen maar opnieuw op zonder dat
het "wieltje" tevoorschijn komt,

suggesties?

Je hebt OS X al opnieuw geïnstalleerd? Je gaat namelijk ineens van niet kunnen opstarten van de cd/dvd met alleen Windows op je Mac, naar het willen resetten van je wachtwoord.

Waarom pak je elke keer de C toets, terwijl ik aangeef dat je het beste de ALT toets kunt gebruiken?
Is de OS X installatie dvd wel origineel?

Pakte wel de Alt toets maar er gebeurde niets, ben er nu achter dat het toetsenbord defect is, alles werkt overigens weer, met dank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan