Mijn mediaspeler van DIVCO TVIX M-6600N PLUS speelt geen AVI

Status
Niet open voor verdere reacties.

Katatjuta

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2007
Hallo allemaal,

Mijn mediaspeler van DIVCO TVIX M06600N PLUS speelt geen AVI af. Ik heb met magix een slideshow gemaakt met foto's en muziek en deze avi file speelt hij niet af. Dezelfde file speelt precies dezelfde unit van een maat van me wel af. Ook mij homevideo's gemaakt met de canon mv530i (dv-tapes) die ik in pinnacle heb bewerkt en naar AVI heb geconverteerd speelt hij niet af. Zodra ik een file selecteer geeft ie aan dat hij t format niet herkent. Heel vreemd want deze mediaspeler zou geen moeite moeten hebben met AVI.

Wellicht dat ik iets over het hoofd zie of dat iemand hetzelfde heeft gehad? Ik heb de laatste firmware geinstalleerd.

alvast bedankt voor jullie reacties.

D.

AVI is een zgn. Container formaat voor video.
Dus er bestaat niet zoiets als "AVI", maar er bestaat "AVI met gebruik van codecs".
Lijkt mij dus dat de speler niet beschikt over de decoder die aansluit bij de encoder die je gebruikt hebt.

Uit de specs, dus de codecs waarvan je er 1 bij het encoden moet gebruiken om het af te kunnen spelen op je mediaplayer:
Video Codec

XVID SD/HD
MPEG 1
MPEG-2 (MP@HL)
MPEG-4.2 (ASP@L5, 720p, 1-point GMC)
WMV9 (MP@HL),
H.264 (BP@L3, MP@HL4.1)
VC-1 (MP@HL, AP@L3)
RealVideo 8/9/10
FLV(H.263)

Het is overigens DVICO en niet DIVCO waar je het over hebt in je startposting... :rolleyes: Dus dit apparaat.

Tijs.

Laatst bewerkt:
DVICO.....excuses.

Ow, interessant verhaal. daar ga ik mee eens in verdiepen. Ik ben niet helemaal op de hoogte van al die formats. Wel vreemd dan een slideshow gemaakt met Magix wel bij de DVICO bij n maat van me speelt en bij mij niet.........dan zou puur aan de settings moeten liggen lijkt me..... :(

Als het apparaat precies hetzelfde type DVICO is als die van jou én op dezelfde firmware-versie zit, dan zou het inderdaad iets met de instellingen moeten zijn (of je moet het bestand even opnieuw naar de DVICO kopieren: misschien is het bestand niet goed overgekomen).

Tijs.

Als het apparaat precies hetzelfde type DVICO is als die van jou én op dezelfde firmware-versie zit, dan zou het inderdaad iets met de instellingen moeten zijn (of je moet het bestand even opnieuw naar de DVICO kopieren: misschien is het bestand niet goed overgekomen).

Tijs.

We hebben dezelfde firmware maar ook bij hem worden de AVI files die ooit met canon videocamera (DV tapes) zijn gemaakt niet herkent. Het ligt dus niet aan de instellingen. Ik heb wel een manier gevonden om het werkend te krijgen, renderen met sony vegas. Ik render dan van AVI naar MPEG2....levert wel kwaliteitsverlies op. Mochten jullie nog ideeen hebben qua formaten dan hoor ik het graag!! Alvast bedankt!!

fijn weekend!!!

Je hebt dan in je eerste posting 'gelogen', en daarom klopte mijn verhaal niet over die instellingen die bij jou anders moesten zijn dan bij die maat. Je schreef namelijk: "Dezelfde file speelt precies dezelfde unit van een maat van me wel af.", maar nu lijk je te melden dat het bij hem precies dezelfde symptomen te zien zijn (dus dat films die bij jou niet afspelen ook bij hem niet meer afspelen).

Dat je moet transcoderen naar een ondersteund (sub-)formaat filmbestand had ik al aangegeven. Hopelijk komt iemand met een goed programma om het kwaliteitsverlies zo klein mogelijk te houden, gegeven wat die media-speler van je aankan qua formaten/codecs.

Tijs.

Je hebt dan in je eerste posting 'gelogen', en daarom klopte mijn verhaal niet over die instellingen die bij jou anders moesten zijn dan bij die maat. Je schreef namelijk: "Dezelfde file speelt precies dezelfde unit van een maat van me wel af.", maar nu lijk je te melden dat het bij hem precies dezelfde symptomen te zien zijn (dus dat films die bij jou niet afspelen ook bij hem niet meer afspelen).

Dat je moet transcoderen naar een ondersteund (sub-)formaat filmbestand had ik al aangegeven. Hopelijk komt iemand met een goed programma om het kwaliteitsverlies zo klein mogelijk te houden, gegeven wat die media-speler van je aankan qua formaten/codecs.

Tijs.

Sorry. Dat was idd incorrect maar daar zijn we ook achtergekomen door die video's uit te wisselen. In het beginsel dacht die maat van me dat het wel bij m werkte maar dat bleek niet zo te zijn.

Het programma wat ik gebruikt het is sony vegas. Ik heb ook op fora gelezen dat Nero programma's gebruikt worden. Weet jij misschien welk programma momenteel het meest geschikt is hiervoor? Ik moet eerlijk zeggen dat het kwaliteitsverlies met renderen naar MPEG2 niet heel storend is dus als er geen suggesties zijn houd ik deze methode aan.

groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan