mijn microfoon geeft een echoo

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stafa

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2006
Hallo mensen van Helpmij.nl
ik heb een probleempje, mijn microfoon geeft een echoo al sinds dat ik deze pc heb
ik d8t nu ga ik er wat aan doen dus nu deze bericht
ik heb alles gekeken maar het is nog steeds niet opgelost toen ik deze computer nieuw had had ik al een *sound controller* genaamd Sound effect als ik het programma uit doe is die echoo er nog steeds wordt er echt gek van :S

kunne jullie mij helpen

bedankt!

stafa

Volgens mij moet je dan de 3d effecten ofzo in volumeregeling uitzetten

Buiten dat kan het ook aan het plugje of aan de ingang van je pc liggen. Als dat ding er niet goed in stopt, krijg je zo'n "ver weg" geluid met echo.

James

mijn microfoon geeft een echoo
Wat voor microfoon? In een headset of losstaand? Waar hoor je die echo, in je headset of door je speakers?
Welke Windows heb je? Welke geluidskaart?

Vertel eens wat meer, er is eigenlijk niets zinnigs over te zeggen met zo weinig bijzonderheden.

Ga eens naar configuratiescherm, geluid en audio apparatuur (dat luidsprekertje) en naar de Spraak Tab, daar vind je een knop die heet "Test Hardware" volg de stappen in die wizard, daar moet je dan een verhaaltje oplezen en met de schuifregelaars de input(Mic)/output(Luidsprekers) volume gelijktrekken tot dat je geen(of minimaal) Feedback (echo) meer hoort.. Vraag dat ook aan de persoon waar je mee spreekt aan de andere kant om dit te doen...
:)

hmz

ik heb de plugje gechekt hij zat er al goed in
maar ik weet neit welke geluidskaart ik heb(hoe chek ik het weet ik neit)
maar bij mijn vorige computer zeg maar als ik praate door de microfoon hoorde je het neit terug wat ik bedoel is als ik nu praat komt het uit de boksen en bij mijn vorige computer als ik praate kwam het niet uit de boksen.
ik denk zelf dat de probleem is als ik met die gene zit te praten als hij praat komt het vanaf de boxen er uit en verzend het weer terug

of het kan zijn als ik met die gene aan het praten ben + mijn mic praat + de computer geluiden. bijv als ik mijn mic uit doe en iemand komt online bij mijn msn hoort die gene die geluid dat iemand online komt ik denk dat de computer zijn geluid stuurt hoe doe ik het uit :S?

P.S ik heb een aparte microfoon(trust microfoon)
en ik heb een headset
bij allebij gebeurt het zelfde probleem

bedankt
stafa

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je informatie. Heb je de raad van Zippe al opgevolgd?

jah maar als ik daar praat hoor ik de echoo ook en settings veranderen helpt niet =S

Je moet ook je opstelling van microfoon en luidsprekers nakijken. Zet de luidsprekers een flink stuk weg van de microfoon en richt de luidsprekers niet op je microfoon.

Kun je in dat "Sound Effect" soms ook regelen: "Opnemen terwijl andere kanalen afspelen"?
Schakel dat dan uit. (Misschien heet het bij jou anders, zoek de instelling die er op lijkt. Is dat Sound Effect soms van Realtek?)

In dat Sound Effect, een configuratiescherm van je Realtek-geluidskaart, zit ook een gedeelte over het met de microfoon opnemen. Kijk de instellingen daar na en let dan op zoiets als ik hierboven al zei.
Had je bij je headset ook niet software om te installeren? Zit daar ook een soort regelsysteem bij voor de microfoon en de hoofdtelefoons?

Kijk ook in Volumecontrole van Windows (te bereiken via dat kleine luidsprekertje naast de klok in je Taakbalk) of je de microfoon van je headset niet moet selecteren voor Opname.
In het tweede plaatje zie je het "normale" opname-apparaat geselecteerd. Zet in dat venster de microfoon van je headset.
In het eerste plaatje zie je daar weer een voorbeeld van: dat is de juiste.

Bijlagen

• WebcamMic_C.jpg
    WebcamMic_C.jpg
    43,2 KB · Weergaven: 50
  • VolumeDMic.jpg
    VolumeDMic.jpg
    23,5 KB · Weergaven: 46
Laatst bewerkt:
ik vind dit vaag dat ik dit niet kan veranderen

en btw hoe kom ik bij deze plek van die afbeelding

Bestandstype: jpg VolumeDMic.jpg (23,5 KB, 2x gelezen)

In het linkerschermpje staat rood omlijnd het "verkeerde"audo-apparaat geselecteerd. Als je daarbij toch voor microfoon kiest, dan kies je voor je "losse" microfoon.

Als je in het linkerscherm op OK zou klikken, dan verschijnt er daarna alleen het microfoon-paneeltje in het midden, dus zonder Monomix, Stereomix en Lijningang.

Bij het middelste scherm heb je Stereo-mix geselecteerd, je moet Microfoon slecteren (en zie de zin hiervoor.).

In het rechterschermpje kun je bij het blauwe kader op het driehoekje klikken en dan komen alle in- en uitgangen van je geluidsysteem te voorschijn. Als daar de microfoon van je headset bijstaat, dan die selecteren.

Als daar ook nog een knop Geavanceerd bijstaat, dan die klikken en een vinkje voor "Microfoonversterking".

Heeft je headset ook nog een configuratieschermpje?

Boeing, bedoeld dat je een koptelefoon moet gebruiken en de luidsprekers moet uitschakelen. :) Dit verminderd de kans op feedback (echo)..

Daarbij is het afhankelijk van de software die je gebruikt bv. Messenger, Skype, TeamSpeak enz.

Als je messenger gebruikt, heb je bij messenger in de opties ook zo'n hardware test die je moet uitvoeren, deze kan de test van Windows configuratiescherm negeren en zijn eigen gangetje gaan, dus zorg dat daar de instellingen ook goed staan.

Skype weet ik niet meer, gebruik ik niet maar bv. teamspeak heeft zijn eigen drivers voor de input plug van je computer en werkt soms alleen naar behoren als je de microfoon in de Windows Mixer uitschakeld en de microfoon instellingen in het programma zelf goed regelt.

Ik weet het is moeilijk moeilijk allemaal maar helaas is het niet anders.. :confused:

kunne jullie neit op een afstand cheke die instellinge van mij (soort van hulp op afstand bij msn?)

Ik schop de vraag even naar boven ivm met nog open staan;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan