Mijn microfoon staat altijd aan ????

• Onderwerp starter Onderwerp starter inlel
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

inlel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 dec 2010
Ik zit met een lastig probleem, mijn microfoon kan niet uit. Ik heb hem in het configuratiescherm -> geluid uitgezet maar dat mocht niet baten. Wanneer ik op min beeldscherm tik reageert de microfoon ook alsof ik op de microfoon tik. Verder is het heel lastig met muziek luisteren etc want dan gaat die piepen.

Het is sinds ik windows 7 heb geïnstalleerd (had daarvoor vista). verder werkt alles naar behoren.

Ik heb een Toshiba laptop en verder eigenlijk geen verstand van computers etc. :)

Hopelijk weet iemand wat het probleem is:thumb:

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Om je vraag goed te kunnen te beantwoorden hebben we eerst de juiste specs van je laptop nodig (merk/type en modelnr.)
Ook zal ik je vraag verplaatsen naar de juiste sectie.
Succes verder met je vraag.

Als je Realtek drivers hebt voor het geluid, open die dan even.
Ga naar de tab microfoon en schuif afspeelgeluidssterkte naar beneden.

Het Realtek programma staat misschien rechts onderin je taakbalk(oranje bruin speakertje).
Anders kan je hem waarschijnlijk vinden onder, configuratiescherm-> hardware en geluiden.

Succes,
Gordon;)

Ok, bedankt Gorden! hij is nu in ieder geval niet meer constant aan het piepen dat scheelt al een hoop.

Maar het probleem blijft, de microfoon blijft constant aan. Nu is het volume van de microfoon omlaag zodat ik het niet meer hoor. Er moet, lijkt mij, een manier zijn om de microfoon uit/aan te zetten. De microfoon reageert al tijdens het opstarten, wanneer het bureaublad nog niet geladen is.

Ik denk dat het iets te maken heeft met de configuratie van Vista naar Windows 7, maar heb verder geen idee.

Bedankt voor de snelle reacties in ieder geval!

Inlel

Mod edit

Afhankelijk van het probleem en de daarbij behorende oplossing,wacht ik nog even af met het verplaatsen naar de juiste sectie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan