Mijn microfoon werkt niet goed als de webcam aan staat

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dhr R
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Dhr R

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2005
Mijn microfoon werkt niet goed als de webcam aan staat.

Ik heb via google van alles geprobeert om ze allebei tegelijk te laten werken, maar helaas. Als ik MSN videogesprek doe dan werkt mijn microfoon niet, maar wel mijn webcam. Ik wil graag dat ze allebei tegelijk werken. Ik heb al vanalles geprobeert zoals hieronder:

Configuratiescherm-->Spraak, geluid en geluidsapparatuur-->Geluiden en audioapparaten-->tabbald spraak-->Hardware testen.

Als mijn webcam aangesloten staat werkt mijn microfoon niet goed. Dan hoort de andere kant mij heel zacht. Als de webcam niet aangesloten staat werkt alles perfect.

Ik gebruik windows xp pro sp2, DirectX 9.0b en mijn geluidskaart werkt correct.

Weet iemand hoe je het voor mekaar kunt krijgen om je microfoon en webcam tegelijkertijd goed kunt laten werken? Bij voorbaat dank.

Ik ben vergeten te vertellen dat mijn webcam een ingebouwde microfoon heeft, maar die gebruik ik niet. Misschien dat het ermee te maken heeft. Ik gebruik de headerset met mic.

Laatst bewerkt:
Dhr R zei:
Ik gebruik windows xp pro sp2, DirectX 9.0b en mijn geluidskaart werkt correct..
Mmm...als je webcam (met ingebouwde microfoon) via een USB-poort je PC inkomt, zal de ingebouwde microfoon waarschijnlijk automatisch de Port-IN (stereo) van je geluidskaart claimen. (Heb je een kaart of een "onboard" geluidsysteem?) Kijk in Configuratiescherm > Geluid en audioapparaten of je een ander apparaat kunt toewijzen aan de Port-IN.

Edit: tabblad Audio, Opnemen van geluid, ook klikken op Volume. Daarna op Opties en dan Eigenschappen. Kies in het rolmenu de ingang van je kaart om daarna te kunnen zien welke apparaten voor opname beschikbaar zijn.

Laatst bewerkt:
Boeing_737 zei:
Mmm...als je webcam (met ingebouwde microfoon) via een USB-poort je PC inkomt, zal de ingebouwde microfoon waarschijnlijk automatisch de Port-IN (stereo) van je geluidskaart claimen. (Heb je een kaart of een "onboard" geluidsysteem?) Kijk in Configuratiescherm > Geluid en audioapparaten of je een ander apparaat kunt toewijzen aan de Port-IN.

Edit: tabblad Audio, Opnemen van geluid, ook klikken op Volume. Daarna op Opties en dan Eigenschappen. Kies in het rolmenu de ingang van je kaart om daarna te kunnen zien welke apparaten voor opname beschikbaar zijn.

Ik heb een onboard geluidssysteem denk ik, C-Media AC97 Audio Device. Ik weet niet wat ik moet doen om om een ander apparaat toe te wijzen aan de Port-in. Hoe kom ik daar percies?

Als ik naar Audio-->Opnemen geluid-->Volume-->Opties-->Eigenschappen ga zie ik een vink bij opnemen bij volume aanpassen voor. Bij de volgende volumeregelingen weergeven staan de volgende dingen aangevinkt:

Microfoon
Cd-speler
Lijningang
wave

2 dingen staan niet aangevinkt;

Stereomix
Aux/Phone

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan