Mijn minecraft werkt niet meer na update :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

khalid123

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2014
Hallo beste lezers,

Ik heb een probleempje.
Het zit zo: Ik had win xP (oud...) maar microsoft ondersteunt die versie niet meer na 8 april
en loopt je pc ook risico op. Dus ben ik naar een winkel geweest en heb een aantal onderdelen laten
veranderen enz. en heb ik mijn windows geupgrade naar windows 8 professional.
Ik speel ook een spel, die met windows xP prima deed. het heet minecraft en het is een 3D game
die het progamma java nodig heeft. op mijn windows staat java al geinstalleerd (ik denk dat het wel de nieuwste zal zijn)
maar ik heb minecraft gedownload en updaten naar 1.7.2 doet hij wel. Maar als ik op play druk dan gaat hij niet het spel
opstarten... Ik vind het zeer jammer en daarom heb ik hulp nodig:(

Alvast bedankt!

Als je MineCraft download, zul je op de laatste versie uitkomen, dit is versie 1.7.5
De vraag is dus hoe jij dan update naar 'maar' versie 1.7.2
Heb je java via de website van java zelf gedownload? http://www.java.com/en/ ?

Ik heb het zelfde gehad ik had een pc met windows XP, Die heb ik geüpgrade naar vista daarna naar 7 en nu 8 en nu doet ook mij minecraft het niet meer.

wat je moet doen is in ieder geval Java hebben. En meestal is het zo dat hij dan zegt Bad Video Card Drivers dat heb ik ook gehad met een andere pc dus kijk wat voor videokaart je heb zoek hem op google en typ daar achter drivers. Zo ben ik er ook uitgekomen alleen dan moet je wel goed weten welke video kaart je heb als dat onderdeel niet vervangen is kan je die drivers gewoon download van je site waar je computer merk van is bij mijn geval was dat Acer. Dan zoek je op google [PC Merk] Drivers Zoek je model op en Bam! je download het en opgelost. Als je gewoon weet welke video kaart je heb zoek je die op google en tik je daarachter drivers. (Dat was in mijn geval een Nividia GFore)

Mvg Stanley Everstein

@woutertjuh88 het stond er automatisch op, java 7 update 51
@stanleyevst ik zal het even proberen hoor! je hoort meer van me als het is gelukt.

waar zie ik mijn videokaart eigenlijk?

Laatst bewerkt door een moderator:
typ in zoeken dxdiag start het op en klik dan op het tablad beeldscherm dan moet als het goed is je videokaart bij chiptype staan

weet iemand welke ik moet kiezen (driver) bij de intel(R) GMA 3000 kaart?????

ga naar apparaatbeheer en klik dan op beeldschermadapters staan er meerdere videokaarten of niet?
ik wil het even zeker weten, want soms geeft je pc bij dxdiag of bij dat van StanleyEvst de geïntegreerde videokaart van de processor aan

hier een link voor de drivers van de intel videokaart maar ik zou voor de zekerheid nog even kijken bij apparaatbeheer

Laatst bewerkt:
ik heb er maar een, maar welke driver moet ik nou kiezen?
de intel driver HD voor win 8 32 bit ? (want ik heb een intel video kaart)

link

en dan de bovenste kiezen
deze is voor de 32 bit versie die heb je toch?

als je het niet weet of je een 32- of 64 bit versie hebt kijk dan bij instellingen---> pc informatie

Laatst bewerkt:
er staat deze computer voldoet niet aan de vereisten voor deze software moet ik nu eens de 64 bit proberen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan