Mijn moederbord met nieuwe GPU en Case

Status
Niet open voor verdere reacties.
op vraag 3 kan ik antwoorden en normaal gezien zal je i7 2600 nog vlotjes meekunnen met die amd graka :).

Vergeet niet dat we wel al enkele generaties verder zijn met cpu's maar ik wed erom dat die i7 vlotjes meekan :)

kijk hier anders een vergelijking: http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i7-6700-vs-Intel-Core-i7-2600

En reken erop dat de 6700 een krachtigere gpu is dan een i5 6500

Als ik daar een vergelijking van maak: http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i7-2600-vs-Intel-Core-i5-6500

Deze i5 wordt vaak gebruikt in nieuwe builds met meestal een gtx 960 of 970 of meer zelfs.

Dus kort gezegd die zal zeker geen bottleneck vormen.

ofwel heb ik de vraag mis verstaan en bedoel je dat de grafische kaart zwakker is dan de cpu dus zo bottleneckt.
Wel dan zou ik voorstellen dat je eens vertelt welke games je zal spelen en op welke resolutie + hoe hoog moeten de details zijn?

Met vraag 2 bedoel ik werkt die grafische kaart uberhaupt wel met het moederbord dat ik heb.
En ik wil games zoals B4, Bo1, Bo2, Cod Advanced Warfare enzo spelen op medium tot high.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat die kaart wel zal werken maar ik wacht op andere mensen om dat te bevestigen want er is wel pci-e 2.0 1x aanwezig maar geen 3.0 x16(maar de kaart is normaal wel backwards compatible) alleen weet ik niet of dit echt enorm veel prestatieverlies zal zijn daarom wacht ik op andere personen.

voor die kaart zullen die games wel speelbaar zijn alleen kan ik het maar testen op full hd(8 gb ram):
B4 kan je op high spelen(full hd ), call of cudty blackops 1 kan je op high tot ultra spelen, call of duty blackops 2 kan je met die kaart ook op high tot ultra spelen met full hd, Call of Duty: Advanced Warfare medium tot high op full hd

Hartelijk dank en nee zoveel prestatie verlies leverd het niet op heb zelf ff research gedaan.

En inplaats van de r9 270x zou de Asus R9 280X ook op dat moederbord kunnen?
Heb een 600W voeding trouwens

Laatst bewerkt door een moderator:
1. ja, je kunt voor een micro-ATX case gaan, maar je moederbord past ook in een normale ATX case.
2. ja, dat werkt gewoon, en nee je processor noch het moederbord zal de boel bottlenecken. Dat geldt voor zowel de R9 270x als de R9 280x, beiden kunnen.
3. zie antwoord 2.

600W voeding zegt trouwens niet alles. Wat is het merk en typenummer van dat ding?

1. ja, beiden zullen gewoon werken als je voeding het aan kan.
2. Voeding is niet een allerbeste, maar als je de 6pins van de R9 280x op de andere 12V rail hangt dan die van de 8-pins, moet het net goedkomen. Qua stroomverbruik is dit wel ongeveer de max wat deze voeding kan, zoals ik al zei; is niet een al te beste.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan