Mijn muis doet soms raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mouze

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2002
Hoi,

ik heb net een nieuwe muis gekocht, de Logitch Optical Pilot wheelmouse ofzoiets (de goedkoopste :P)
Ik heb van de logitech site de software gedownload.
Alles werkt opzich wel goed, maar soms doet ie ineens heel raar... Dan klikt ie zomaar en springt ie zomaar overal naartoe, alleen maar door te bewegen. Dit duurt dan een paar seconden en dan is het weer weg.
Ik heb een redelijk oude laptop met windows 98 SE erop. Mijn muis zit op de PS/2 poort aangesloten, want er is maar 1 usb poort en die is al bezet :P

Weet iemand wat ik eraan kan doe dat mijn muis af en toe gaat flippen?

Alvast bedankt,
Floris

Hoi,

ik ken het probleem. Ook Logitech. Het schijnt een zwak punt van optische muizen te zijn dat ze onverwachte bewegingen kunnen maken. Mijn muis springt soms spontaan van rechtsonder in het scherm naar linksboven. Schijnt niets aan te doen te zijn...:(

Tja, de muis die jij hebt gekocht was een van de eerste optische muizen, die nogal snel last van kwalen hadden.

Nieuwe optische muizen hebben daar totaal geen last meer van.

Geplaatst door T._de_vries
Tja, de muis die jij hebt gekocht was een van de eerste optische muizen, die nogal snel last van kwalen hadden.

Nieuwe optische muizen hebben daar totaal geen last meer van.

Maar hij is net nieuw...

...en ik heb nu weer oude bal muis gedaan, en als ik daarmee omhoogscroll klikt ie soms ook zomaar overal en nergens :eek: :confused: :8-0:

Geplaatst door Mouze

Maar hij is net nieuw...

Nieuw? Dat is één van de eerste optische muizen!

Ik denk dat je gewoon een nieuwe goeie muis moet kopen, zoals de Logitech 510MX! Die is nu ongeveer 40 euro... Maar dan heb je wel wat! :)

Tja, ik kan wel 40 euro gaan uitgeven, maar het gaat er eigenlijk alleen maar om dat ie beweegt... het is ook niet voor mezelf maar voor mn vader.... en het is een beetje zonde om een muis van 20 euro te kopen en dan nog 1tje te kopen van 40 euro...
Kan het er niet aan liggen dan het een laptop is, want op dat kaartje van logitech stond dat je voor laptops de usb poort moest gebruiken...

Nee, het licht echt aan die optische muis! Dat is 1 van de eerste optische muizen, die nog veel last had van kwalen. Als je hier geen last van wil hebben zou ik gewoon weer terug gaan naar een balletjes-muis... ;)

Ik had het probleem ook met me optische muis, Kwam door me muismat >> teveel kleuren (smarties :P) zodat me muis gek werd, beste is om een gladde ondergrond te gebruiken die 1 kleur heeft zoals grijs of wit.

Hallo

Ik zou deze muis eens testen op een andere p.c. op zijn korrekte werking.

Indien ook niet o.k. , retour winkel en ... garantie claimen.

Ik heb hier al p.c. muizen onder handen gehad , die slechts 5 € hebben gekost , maar die werkten wel altijd korrekt hoor....

Mits je zelf vermeld , dat het originele exemplaar ook niet korrekt werkte , vermoed ik dat je het eerder in een driver of de betrokken ps2 poort zelf dient te zoeken...

Peter

Geplaatst door T._de_vries

Nieuw? Dat is één van de eerste optische muizen!

Ik denk dat je gewoon een nieuwe goeie muis moet kopen, zoals de Logitech 510MX! Die is nu ongeveer 40 euro... Maar dan heb je wel wat! :)

hahaha Ik heb sinds een maand de Logitiech MX510, maar ik heb hetzelfde probleem sinds een paar dagen. Het is behoorlijk irritant, de muis springt soms alle kanten uit. Ik ga maar even contact opnemen met de internetwinkel waar ik hem heb gekocht, want het muisje was ook niet de goedkoopste... Hiervoor 3 jaar een Microsoft optische muis, nooit problemen mee gehad. :(

het is de muis mat!!

ik snap alle onhef over dit probleem maar het is heeel simpel VERANDER GEWOON JE MUISMAT!! ik heb ene muismat met wel 20 of 30 kleuren daar reageert de laser muis op dus een dure muis kopen is ONZIN als je het mij vraagt want bij mij was het zo: standaard muis die bij de computer zat met problemen?? :eek: dat hoort niet dus haal gewoon je muismat weg en je probleem is weg (atans bij mij dan):thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan