Mijn naam bij bestanden aanpassen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Orian
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Orian

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2009
Hey,

Ik wil graag dat er bij bestanden die ik aanmaak (bijvoorbeeld documenten) mijn volledige naam (dus voor en achternaam) worden weergegeven als maker. Nu is dit alleen de voornaam, ik vermoed omdat ik deze als account naam wil gebruiken.
Ik zou dit dus waarschijnlijk kunnen aanpassen door die te veranderen, maar dat doe ik liever niet, staat zo lelijk :o . Is er misschien een mogelijkheid om het zo aan te passen dat ik als gebruikersnaam nog steeds alleen mijn voornaam heb, maar als "save naam" (om het maar even zo te noemen) zowel mijn voor als achternaam heb?

Alvast bedankt.

Edit: ben er inmiddels zelf achter (http://office.microsoft.com/nl-nl/word/HP051897601043.aspx?pid=CH010392121043) , maar nu heb ik een andere vraag :). Is het mogelijk om de naam bij oude documenten aan te passen, zonder dat ik dit stuk voor stuk moet doen? Dus alle "voornaam" veranderen in "voornaam achternaam"? Elke apart is (als dit al mogelijk is) namelijk er veel werk :(

Laatst bewerkt:
Hey,

ik neem aan dat dit over Word documenten gaat.
Zo ja, dan staat dit eigenlijk in het verkeerde forum.

Maar hieronder uitleg over het probleem

In de instellingen van Word kun je de gebruikersnaam instellen.
Hieronder staan de stappen voor word 2003. Van 2007 weet ik zo niet, maar ik neem aan dat je het daar ook in de instellingen kunt veranderen.
1) Start Word
2) Klik op menu Extra
3) Klik op Opties
4) Daar bovenin in het nieuwe scherm staat een tabblad genaamt [BGebruikersinformatie[/B]
5) Verander de naam naar de volledige naam.

En om meerdere documenten te veranderen is niet zo moeilijk.
1) Open de map met de documenten.
2) Selecteer de bestanden die je wilt veranderen. (dmv [CTRL] of [SHIFT])
3) Klik met de rechtermuis knop op een geselecteerd bestand en klik op Eigenschappen
4) Open tabblad Details
5) Daar staat ergens auteur tussen, verander dit en sla het op.
Als alles goed is, zijn alle geselecteerde documenten veranderd.

Succes,
Mathijs

Laatst bewerkt:
Hartelijk dank voor je antwoord :). Ik zat inderdaad te twijfelen over de sectie waar dit bijhoorde, omdat ik dacht dat dit misschien een optie was die je in vista zelf moest aanpassen, niet dus :o. Toch bedankt :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan