Mijn netwerkprinter print niet vanaf mijn PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Irisss

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2006
Beste allemaal, ik hoop dat ik mijn probleem onder de juiste catagorie heb weggezet, ik denk dat het iets te maken heeft met de communicatie tussen mijn netwerk printer, PC en draadloos netwerk en ik weet niet hoe ik het moet oplossen.

Ik heb een HP ENVY 4500 netwerkprinter. Ik weet dat de printer goed geinstalleerd is op mijn PC omdat hij het een tijdje wel goed en draadloos heeft geprint. Mijn Labtop heeft Windows 8.1. ik maak gebruik van draadloos internet.
Van het een op ander moment print hij niet meer vanaf mijn PC. Ik heb al eerder in de printer zelf opnieuw de WPA sleutel ingevoerd, van alles gedaan. ik weet niet meer hoe en waar ik het moet zoeken om dit probleem op te lossen.

Mijn zoon op een windows 7 desktop heeft geen enkel probleem, hij print probleemloos en draadloos, dus het ligt niet aan de printer of het draadloos internet, ik weet dat dat goed werkt.

Als ik een printopdracht geef dan zegt mijn PC dat de netwerkprinter offline is, terwijl ik hij wel degelijk aan staat! De printopdracht verdwijnt in de wachtrij en wat ik ook doe, opnieuw alles opstarten etc... het lukt me niet.
Kan het zijn dat mijn PC zelf het netwerk niet meer kan vinden? Ik heb wel een perfecte draadloze verbinding met internet dus dat is het probleem niet.
Waarom kan mijn PC de printer in het netwerk niet meer vinden? Hoe los ik dat op?

Als ik het goed begrijp is de PC wel goed verbonden met het draadloos netwerk en heeft internet, maar kan de printer niet vinden.
Zit er in het netwerk alleen een router, of heb zit er ook een range extender oid?

Voor het probleem kunnen meerdere oorzaken zijn.
Als eerste kun je ook even proberen om de router (30 seconden) uit te zetten (dus niet resetten) en dan weer aan.
Helpt dat niet dan zit mogelijk de firewall in de weg. Even tijdelijk uitzetten kan duidelijkheid geven.

Helpt dat allemaal niet dan heeft HP een handige hulpprogramma dat hierbij helpen.
Dat kun je hier downloaden
Mvg Leo

Rechtsklik op de printer in Apparaten en printers, en kies voor Eigenschappen van printer
Ga naar tabblad Poorten
Klik op knop Poort configureren
Kijk welk ip-adres staat genoemd. Laat dit venster open staan. Print een netwerk statuspagina op de printer, en vergelijk het daar genoemde ip-adres met wat je in je poort-instellingen hebt.
Pas het ip-adres in je poort-instellingen aan, druk zo vaak OK als nodig en probeer opnieuw te printen.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan