Mijn nieuwe build

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziet er heel goed uit, kun je zeker de gewenste spellen goed op spelen.

Wel een paar opmerkingen over de samenstelling:
- Je kunt net zo goed van de SSD niet de Pro versie maar de normale versie pakken. Deze is goedkoper en je gaat er echt nauwelijks verschil tussen merken. Alleen als je veel doet met files (Photoshop bijv.) ga je hier echt iets van merken.
- De gekozen kast is erg duur. Met een goedkopere kast zit je ook goed, denk hierbij aan bijvoorbeeld de 300R.
- 650W voor deze samenstelling is overkill. Je kunt ook de 550W van XFX pakken.

Met deze besparingen kun je dan een betere videokaart kopen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een 670.

Bedankt!

-de SSD switch ga ik zeker doen, bespaard me weer wat :)
-Ik zou de kast graag wel voor een tijdje willen houden, dus had ik voor een grotere gekozen voor uitbreidingsmogelijkheden.
-650W voor uitbreiding, of is 550 ook al genoeg voor uitbreiding?

Zou je me even kunnen linken naar die videokaart? Ik vind hem niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat wil je allemaal gaan uitbreiden?

Met de 300R case, heb je plek voor:
- 4 hardeschrijven
- 2 videokaarten
- Netwerkkaarten, USB controllers ect.
- 7 fans
- eventueel 3x cd speler aan de voorkant. Kan je ook kiezen voor een Kaartlezen, fan controller ect.
- 2 USB 3.0 poorten aan de voorkant.
- 32GB geheugen
- Een I7

Kan je genoeg uitbreiden naar mijn mening. Wel voor een tweede videokaart kan je alleen AMD gebruiken op dit board. Omdat er enkel Crossfire word ondersteund.
http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/442462 Er zit ook een betere voeding in (Modulair).

Laatst bewerkt:
Bedankt, wat is het voordeel van die build tegenover de eerste?

Je kan met 550 watt vaak niet uitbreiden met Crossfire, dan heb je tenminste een 600 watt voeding nodig, dus 650 watt is als uitbreiden een must is zeker geen overkill.
Verder is de samenstelling van hasj en wiet iets duurder maar veel beter dankzij de goede HD 7970 videokaart die gewoon een stuk beter is dan de GTX 660 Ti. Ik zou dan ook zeker verder gaan met deze samenstelling.

Bedankt, wat is het voordeel van die build tegenover de eerste?

Wat stormbreaker al aangaf. Maar ook omdat je hem beter kan uitbreiden. Pak hem beet over 3 jaar doe je er een 7970 kaart bij en je hebt weer een high end game PC.
Over 5 jaar vervang je je pc met een I7. Daarnaast heb je nog 3 geheugen slots over om uit te breiden naar 32GB. De pc kan je wat langer mee door, mits je uitbreid. Hoef je niet gelijk een nieuwe aan te schaffen.

Laatst bewerkt:
Zou ik dan met de XFX PRO650W verdergaan of de Corsair CX750M?

Laatst bewerkt:
Ja en dat kan dus alleen met een 600 watt voeding of een meer dan 600 watt voeding. Ik heb dus een 550 watt en loop dus tegen het probleem aan dat als ik over een paar jaar wil upgraden er weer een nieuwe voeding in moet. Crossfire werkt nl. alleen goed met 600 watt of meer of je moet twee HD 7750's 7770's of 7790's draaien maar vanaf HD 7850 is het vanaf 600 watt. Welke normen voor SLI gelden zou ik uit mijn hoofd niet weten maar dat is vast wel op internet te vinden.

Stormbreaker je bedoeld mijn build? Er zit geen 7970 kaart in hasjenwiet zijn build.(Hij raad een GTX 670 aan)
Hij heeft geen eens een build gemaakt. Er zit trouwens een 750M voeding van crosair in.

Oké nu snap ik het niet meer, met dat door elkaar halen van elkaars tips/builds.

Wat wil je allemaal gaan uitbreiden?

Met de 300R case, heb je plek voor:
- 4 hardeschrijven
- 2 videokaarten
- Netwerkkaarten, USB controllers ect.
- 7 fans
- eventueel 3x cd speler aan de voorkant. Kan je ook kiezen voor een Kaartlezen, fan controller ect.
- 2 USB 3.0 poorten aan de voorkant.
- 32GB geheugen
- Een I7

Kan je genoeg uitbreiden naar mijn mening. Wel voor een tweede videokaart kan je alleen AMD gebruiken op dit board. Omdat er enkel Crossfire word ondersteund.
http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/442462 Er zit ook een betere voeding in (Modulair).

Wat stormbreaker al aangaf. Maar ook omdat je hem beter kan uitbreiden. Pak hem beet over 3 jaar doe je er een 7970 kaart bij en je hebt weer een high end game PC.
Over 5 jaar vervang je je pc met een I7. Daarnaast heb je nog 3 geheugen slots over om uit te breiden naar 32GB. De pc kan je wat langer mee door, mits je uitbreid. Hoef je niet gelijk een nieuwe aan te schaffen.

Wat snap je er niet aan? (Je kan een AMD en een NVidea kaart niet tegelijkertijd in je systeem stoppen) *Crossfire= 2x dezelfde kaart van AMD*

Laatst bewerkt:
XFX 650 W Pro is voldoende dan kan je in de toekomst nog flink uitbreiden. Ik bedoelde uiteraard de build van Sander.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan