mijn nieuwe harde schijf doet raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

uzumaki naruto

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 feb 2007
ik heb gisteren een nieuwe hardschijf gekocht van 250 gigabyte dus heb daarom mijn oude schijf van 35 gigabyte er even eruit gezet en de nieuwe schijf van 250 gigabyte windos op geinstalleerd en alle updates, maar daarna realiseerde ik me dat ik niet alle filmpjes heb gezien op me oude schijf en dat er bestanden op staan die ik graag op mijn nieuwe schijf wil hebben dus wat heb ik gedaan.... ik heb me nieuwe schijf eruit gehaald en me oude schijf erin gedaan alle bestanden gekopieerd op cd zodat ik ze later op de niewe schijf kan zetten dus ik heel blij zet me oude schijf weg en zet de nieuwe schijf in en start me pc op. het probleem begint hier ...me pc geeft dan de volgende text aan:

primary IDE channel no 80 conductor cable installed

en daarna gaf hij aan dat ik me cd erin moest zetten dus ik dacht a jo maakt niet uit dus ik installeerde hem weer opniewe dus formateerde en zette en windows weer op , als windows is geinslaleerd dan gaat hij opnieuw opstarten en zegt hij dat ik me cd weer in moet zetten en zo gaat het maar door ...

dus in plaats datr windows opgestart wordt geef
hij telkens aan dat ik me cd erin moet doen doe ik dat dan gaat hij de volgende keer dat weer vragen

kan iemand me helpen alsjeblieft :o

alvast bedankt voor de reacties

Heb je er wel een 80 adrige IDE kabel inzitten.

Want dat heeft de nieuwe schijf wel nodig.

Doe ook eens een Bios reset.

Vaak moet je bij de bootsequence in de bios, wel de opstartvolgorde weer aanpassen, of niet op een toets drukken, als de cd als eerste staat, als er gereboot wordt, na het installeren van windows, met de cd in de drive.

Tevens dien je een master aan het eind van de kabel te plaatsen, met een device in het midden als slave.

Ook kun je na het installeren van windows op de nieuwe schijf, de oude erbij hangen, om de bestanden over te zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan