Mijn nieuwe pc wil niet starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mesru

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2006
Vandaag is het er dan toch eindelijk van gekomen. Ik had al een tijdje een aantal onderdelen liggen en heb eindelijk de tijd gevonden om een nieuwe pc in elkaar te knutselen. Nu is het niet de eerste keer dat ik wat componenten in een kast schroef, maar deze keer gaat het dus duidelijk niet goed.

Ik heb een kast met een 400W voeding. Daarin heb ik de volgende dingen geplaatst:
Moederbord: Gigabyte GA-EP35_DS3L
CPU: Intel Pentium Dual Core E2160 (1.8GHz)
Videokaart: MSI NX7100GS
Geheugen: 2x Corsair CM2X1024-6400G (1GB DDR2)
en verder nog een SATA DVD recorder en een SADA Harddisk van 500 G
Ik heb hier op aangesloten een BenQ FP202W monitor, een Logitech keyboard (Internet 350) en uiteraard een (optische) muis.

Maar helaas na het starten van dit apparaat, krijg ik op het scherm alleen het z.g. LOGO Screen van Gigabyte te zien en wordt er niet verder gestart.
Het systeem reageert totaal niet op welke aanslag op het toetsenbord dan ook. Ik vraag mij af wat hiervan de oorzaak kan zijn.

Heeft iemand een suggestie?

haal het geheugen er eens uit. En kijk of je nu iets anders krijgt. (je hoort nu piepjes te krijgen en meer niet)

Het was de eerste keer opstarten, ik weet niet of de bios resetten dan zinvol is???

In ieder geval heb ik wat zitten proberen met het geheugen. Inderdaad als er niets in zit gaat hij piepen. Als ik de ene er in zet start ie wel op, zet ik de andere erbij (als 2e) dan doet ie niks. Zet ik de andere als eerste, dan blijft hij steken op het "LOGO Screen" van Gigabyte.
Lijkt er dus op dat 1 van de RAMmetjes het niet doet.... Jammer, want ik had ze net vanmiddag nieuw gekocht...

Bedankt voor de hulp! :thumb:

Laatst bewerkt:
Het was een idee , misschien zou het werken :P
Mooi dat het probleem opgelost is.

Dank je Skyline, ik zal hem zeker onthouden en uitproberen als zich weer zoiets voordoet! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan