Mijn Nieuwe PC?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berend Jan

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2001
hey hoi,

ik heb even een vraagje aan jullie. Ik ben bezig met de aanschaf van een nieuwe pc, maar ik weet niet goed of de configuratie zoals ik m nu heb ook echt goed is. zouden jullie er eens naar willen kijken en jullie mening en mogelijke verbeterpunten erover geven. Ik wil m voornamelijk gebruiken voor internetten, school en hij moet ook de komende tijd geen problemen hebben met de nieuwste games (en dan het veeleisende spul).

De configuratie:

- Amd Athlon 2800+ processor( barton 512 kb cache )
- 2x 512 mb DDR 400 werkgeheugen TakeMS/Kingston A merk
- kast 300 watt Codegen 6039L midi
- 120 gb hardeschijf Maxtor / WD 7200 rpm ata 133
- moederbord Asus A7V8X-X : ata 133, usb 2.0
- Aopen FX5600 256 mb DDR agp 8x + tv uit (agp8x)
- dvdromspeler Artec / Nec 16 x 48
- brander: Benq Crw4816a (48*16*48)
- geluid 5.1 kanaals + spdif out
- Logitech Z-640 Subwoofer + 5 speakers zwart
- netwerkkaart 10/100 mbit
- floppydrive 1.44 mb Nec
- 2 x voor 4 x achter usb 2.0

dit voor de totaalprijs (getest en geassembleerd) van: €1025.95

- 17" Acer AL718 TFT monitor (€351)

met vriendelijke groet,

Berend Jan

Voeding is een beetje licht, en ik zou er een andere videokaart in willen hebben, voor de rest een leuk systeem voor dat geld. alhoewel het ook goedkoper moet kunnen.

Groeten Oossie

Geplaatst door Berend Jan
hey hoi,

ik heb even een vraagje aan jullie. Ik ben bezig met de aanschaf van een nieuwe pc, maar ik weet niet goed of de configuratie zoals ik m nu heb ook echt goed is. zouden jullie er eens naar willen kijken en jullie mening en mogelijke verbeterpunten erover geven. Ik wil m voornamelijk gebruiken voor internetten, school en hij moet ook de komende tijd geen problemen hebben met de nieuwste games (en dan het veeleisende spul).

De configuratie:

-systeem-

met vriendelijke groet,

Berend Jan

De FX5600 (net zoals de 5200 en de 5900) hebben problemen met DirectX9-games. Het is namelijk zo dat deze kaarten op gebied van DirectX9 zeer langzaam presteren. Wanneer er op Direct8-mode wordt gedraait, is er nix aan de hand, maar eenmaal in DirectX9 gaan de prestaties flink omlaag.

HalfLife2 is één van de games waarin dit duidelijk merkbaar is.

En da's toch zonde, aangezien je nix voor nix een DirectX9-kaart hebt gehaald die je ook in die mode snel wil hebben draaien.

Ik zou dus voor een Radeon9700 of hoger gaan. Voor de rest is je systeem voldoende hoor.

-edit-

Kijk eventueel ook hier:
http://www.gamer.nl/nieuws/19168

http://www.gamer.nl/nieuws/19023

http://www.gamer.nl/nieuws/19083

http://www.gamer.nl/nieuws/19072

Laatst bewerkt:
Ik zou een gewone Radeon 9700 (niet de Pro dus) nemen, die is goedkoop en presteert geweldig.

Voeding is inderdaad wat licht en ook het moederbord kan veel beter. Een Asus A7N8X of een A7V600 is een veel betere keuze.

Geplaatst door oossie
Voeding is een beetje licht, en ik zou er een andere videokaart in willen hebben, voor de rest een leuk systeem voor dat geld. alhoewel het ook goedkoper moet kunnen.

Groeten Oossie

Hoe en waar zou het goedkoper kunnen dan? en aan wat voor voeding en videokaart dacht je dan?

groeten,

Berend Jan

Voeding van 350 watt, en een radeon 9700 videokaart.

Prijs ben ik nog ff aan het zoeken.

Groeten Oossie

Alternate.nl biedt een Radeon 9700 Non Pro aan voor €209.

Goedkoper vindt je ze nog niet denk ik. Ja, misschien 2e hands, maar vaak kom je dan ook tegen de €200 aan.

Hoi.

Ik weet het niet zeker maar omdat niemand anders het hier over heeft.
Is het niet beter om een crt monitor te hebben als je games (en dan dat veeleisende spul) wilt gaan spelen. Dit i.v.m. de refresh rate. Kan zeer frustie zijn als je monitor de FPS van het spel niet goed kan vewerken.
Als ik mij hierin vergis dan gelieve deze reactie als niet geplaatst te beschouwen :).

Groetjes,

Geplaatst door plotter
Hoi.

Ik weet het niet zeker maar omdat niemand anders het hier over heeft.
Is het niet beter om een crt monitor te hebben als je games (en dan dat veeleisende spul) wilt gaan spelen. Dit i.v.m. de refresh rate. Kan zeer frustie zijn als je monitor de FPS van het spel niet goed kan vewerken.
Als ik mij hierin vergis dan gelieve deze reactie als niet geplaatst te beschouwen :).

Groetjes,

Gaat bij TFT's nu voornamelijk om de MS. hoe lager het getal, des beter hij geschikt is voor games.

Oké. milliseconde dus.
Ik heb eens even rond gekeken maar het enige wat ik kan vinden over dit tft scherm isn het volgende:

Prijsvergelijk Acer AL718

Formaat 17 inch
Pixel pitch 264 mm
Helderheid 300 cd/m²
Contrast verhouding 450:1
Resolutie (max.) 1280 x 1024

Frequentiebereik
Horizontaal 52-95 kHz
Verticaal 50-75 Hz

Kijkhoek
Horizontaal 150 º
Verticaal 125 º

Overig
USB-hub
Keurmerk TCO '99
Aansluiting D-sub
Speakers ingebouwd
Gewicht 4,1 kg
Afmetingen (H x B x D) 393x375x182 mm

Of ik zie nu iets over het hoofd maar ik zie nergens iets staan over ms. Mischien kun je mij een voorbeeld geven (@muurhond) dan kan ik weer wat leren.
Sorry voor de topic starter dat ik er zo inval.

Groetjes,

Hmmm, mooi systeempie ... alleen zou ik ipv een losse CD brander en DVD player een Lite-On DVD brander kopen, het leuke van dat ding is dat hij naast DVD's ook CD's op 40x bakt, da's toch niet slecht zou ik zeggen. En de prijs ligt rond de 120 Euro op dit moment ...

Gebruik hem zelf ook en het is een top apparaat gezien de prijs/kwaliteit verhouding :eek:

Tja, voor het kopieren is het niet handig (aangezien er slechts één CD of DVD in past). En ik weet niet of de topicstarter wel geintereseerd is in het kopieren van DVD's.

Als videokaart zou ik dus een Radeon 9700 of een Radeon 9800SE kopen, als moederbord een Asus A7N8X of A7V600. Wat betreft die monitor: bijna elk modern TFT-scherm heeft tegenwoordig een reactietijd (de tijd die in ms uitgedrukt wordt dus) die laag genoegt ligt om perfect te kunnen gamen. Onder de 30ms zou je geen enkel probleem moeten hebben, de meeste schermen hebben nu een reactietijd van 15ms.

Eeen Radeon9800SE presteert minder dan een Radeon9700 vanwege 4 van de 8 pipelines die uitgeschakeld zijn en dus op het niveau van een 9600/9600 Pro.

De prestaties hangt van méér af dan die pipelines... Kan je je stelling ook onderbouwen met benchmarks?

Geplaatst door Steve
De prestaties hangt van méér af dan die pipelines... Kan je je stelling ook onderbouwen met benchmarks?

Uiteraard.

Hier een benchmark/preview van de Radeon 9800 met ook aandacht voor de SE-versie:
Pricing and production, RADEON 9800SE

Besides the traditional players, Sapphire, Gigabyte, Powercolor and others, ATI has also dropped its hat into RADEON 9800. Previously ATI stuck to production of PRO cards only, leaving non-PRO production to its board partners under the “Powered by ATI” brand. On ATI’s website you can purchase the RADEON 9800 128MB for $299 (MSRP), while Price Watch listings for third party cards start for under $250. This makes the RADEON 9800 one of the best values around in the 3D market, and arguably the best value among cards over $200.

Just recently ATI has quietly introduced another RADEON 9800 variant to its lineup, the RADEON 9800SE. The 9800SE differs from the rest of the 9800 family in that half of its rendering pipelines are disabled, bringing the total to four pixel pipelines, just like the RADEON 9600/9600 PRO. As we saw with the RADEON 9500 PRO versus 9600 PRO, this cuts fill rate drastically, but it retains the 9800’s 256-bit memory interface.

These cards can already be found online at some of the larger retailers (as Powered by ATI cards), but with the current asking price of $250 or more, you’re better off with a true RADEON 9800 card.

Lees alles hier:
http://firingsquad.gamers.com/hardware/ati_radeon_9800/

Ik zou zelf geen SE-variant willen adviseren. Dan ben je zelfs beter af met een Radeon 9700(Pro).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan