Mijn nintendo ds lite herkent geen nintedo ds spelletje meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

1azlef1

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2012
Berichten
16
H

Ik speel al bijna 4 jaar op mijn nintendo en ik heb nog nooit zo een groot probleem gehad.
Men nintendo ds herkent geen nintendo spelen meer,maar wel nog gameboy advance games.
Ik heb het getest met 3 games en hij herkent geen een van die 3, een week gelede deed hij het nog maar vanaf vandaag niet meer.
Heeft iemand een oplossing want ik wil heel graag weer terug pokemon spelen?

Ps. Kan het komen omdat ik in het verleden een r4 kaart heb gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg geen nieuwe consele.
En met een 3ds kan je geen gameboy advance games spelen.
 
@Alexander
TS vraagt niet om een neiuwe te kopen maar heeft graag antwoord op zijn vraag.
 
Hallo

Controleer (visueel) of er geen kontaktpunten (cartridge) geplooid zijn van de d.s. zelf

Dit , en vervuilde kontaktpunten zijn de meest voorkomende oorzaken van eventueel niet werken.

Deze eens zuiver spuiten d.m.v. luchtdruk (compressor) , en achteraf eens afvegen met een wattenstaafje gedrenkt in "kontaktspray" , is meestal voldoende om deze te reinigen.

Een spelcartridge enkele malen in/uitpluggen (console uitgeschakeld !!!) verwijdert de laatste oxydatie.

Indien er echter een cartridge is in/uitgeplugd , terwijl de console aanstond , kan de c.p.u. beschadigd zijn.

Mits je geen melding maakt , dat dit is gebeurt , zullen we niet uitgaan van , een "worst case scenario" .

Indien de connector v/d d.s. geplooide kontakten heeft , dient deze te worden vervangen .

Uiteraard is hiervoor de nodige ervaring en materiaal vereist.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan