Mijn nostalgische Sony Walkman USB wordt niet herkend

• Onderwerp starter Onderwerp starter gdri
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

gdri

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jul 2012
Dag iedereen,

Ik sinds kort een probleem met mijn USB Sony Walkman.
Het is een oud ding, maar heeft een hoge nostalgische waarde voor me, dus zou graag willen dat ie weer werkt!

Als ik de USB in een van mijn 3 USB poorten stop krijg ik de melding ´Het USB apparaat wordt niet herkend´.
Daarna zie ik dat mijn laptop er een Unknown Device van maakt. Als ik er op dubbelklik staan in de eigenschappen de woorden:
'Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43)'

Ik heb op internet al veel gevonden over dit probleem. De volgende stappen heb ik al uitgevoerd zonder resultaat:
- USB controllers deïnstalleren /verwijderen en opnieuw opstarten
- andere USB poorten gebruikt
- het stuurprogramma bijwerken (wat niet lukt)
- gezocht naar 'portable devices'/'draagbare apparaten' om daar vervolgens de Walkman de categoriseren als USB for Mass data.
- de drivers opnieuw installeren (heb de installatie cd nog)

Iemand een idee dat leidt naar een oplossing? Bedankt alvast!

Download eens usbdeview van nirsoft. Verwijder van daaruit alle drivers die met de sony te maken hebben.

Daarna pc opnieuw starten en apparaat opnieuw laten herkennen door windows

Download eens usbdeview van nirsoft. Verwijder van daaruit alle drivers die met de sony te maken hebben.

Daarna pc opnieuw starten en apparaat opnieuw laten herkennen door windows

Na usbdeview te hebben bekeken staan er geen drivers bij waaruit ik kan opmaken of deze met Sony te maken hebben.
Zou het die MTB drive kunnen zijn? (zie plaatje)

usbdeview.jpg

Die MTP en Authentec zouden kunnen. Op zich kun je ze verwijderen. Windows zal deze opnieuw herkennen en de drivers installeren. Deze methode is relatief veilig

Die MTP en Authentec zouden kunnen. Op zich kun je ze verwijderen. Windows zal deze opnieuw herkennen en de drivers installeren. Deze methode is relatief veilig

Na 2 pogingen is dit niet de oplossing voor mijn probleem.
Het blijft een 'Unknown device'. Nog andere opties?

Ok, waarom type je hier niet even je serienummer in, of klik je het modelnummer even aan, & kies daarna je OS:

http://esupport.sony.com/US/perl/select-system.pl?PRODTYPE=69

Als die CD trouwens van Sony is, & je BesturingsSysteem nieuwer, bv. Vista/7, dan kan je Setup proberen uit te voeren in CompatibiliteitsModus (bv. XP, 2K).

Geprobeerd, maar dit lijkt helaas ook niet te werken. Het is trouwens ook zo dat de mp-3 speler eerst wel herkend werd, en nu dus weer niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan